Sprzedaż dzienników 10 proc. w dół. Najwięcej straciły „Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza”
W trzecim kwartale 2024 roku średnia sprzedaż ogółem ośmiu dzienników ogólnopolskich zmalała rok do roku o prawie 10 proc. Spadki wynoszące ok. 17 proc. zanotowały „Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza”.
Od kilku lat już tylko „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedaje się średnio w ponad 100 tys. egzemplarzy, przy czym coraz słabiej przewyższa ten poziom. Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w trzecim kwartale 2024 roku jego średnia sprzedaż ogółem wynosiła 107 167 egz., co wobec 118 632 egz. rok wcześniej oznacza spadek o 9,66 proc.
Wynik „Super Expressu” (Grupa ZPR Media) zmniejszył się rok do roku o 7,64 proc. do 62 079 egz. Tabloid i tak sprzedawał się dwa razy lepiej niż „Gazeta Wyborcza” (Agora), która zanotowała spadek o 16,68 proc. do 31 058 egz.
CZYTAJ TEŻ: Koniec kiosków Ruchu. Ile jeszcze działa?
Procentowo jeszcze więcej straciła „Rzeczpospolita” (Gremi Media). Jej przeciętny wynik sprzedażowy poszedł w dół o 17,52 proc do 25 011 egz. O ponad 10 proc. zmalała natomiast średnia sprzedaż dwóch innych dzienników profilu biznesowo-prawnym: „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor PL) - o 11,54 proc. do 23 465 egz., a także „Parkietu” (Gremi Media) - o 12,84 proc. do 2 906 egz.
W tej grupie najmniej pod względem sprzedażowym stracił „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Jego wynik zmalał o 3,99 proc. do 12 904 egz. Zaś wynik „Gazety Podatkowej” (Wydawnictwo Gofin) zmniejszył się o 8,25 proc. do 17 593 egz.
Jako jedyny wzrost osiągnął „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który od początku ub.r. ukazuje się już tylko dwa razy w tygodniu. Jego średnia sprzedaż zwiększyła się o 1,28 proc. do 21 341 egz.
Dane dotyczące e-sprzedaży uwzględniają pojedyncze egzemplarze cyfrowe, a nie subskrypcję obejmującą dostęp do e-wydań i serwisów internetowych dzienników przez określony czas. W obszarze subskrypcji cyfrowych zdecydowanie na czele jest „Gazeta Wyborcza”, która na koniec ub.r. miała sprzedanych 303,3 tys. płatnych dostępów internetowych.
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż dzienników 10 proc. w dół. Najwięcej straciły „Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza”
Gdzie się podział ten podział?