„Naj” miesięcznikiem od 10 czerwca, 4 mln zł na kampanię
Pierwszy numer magazynu „Naj” jako miesięcznika ukaże się 10 czerwca br. W tytule, obecnie wydawanym co tydzień, zmieni się m.in. zawartość, szata graficzna i objętość. Kampania odświeżonego pisma ma kosztować ok. 4 mln zł.
„Naj” (G+J Polska) po zmianie częstotliwości będzie ekspresowym poradnikiem dla zabieganych młodych kobiet. Ma za zadanie dostarczać szybkich, sprawdzonych i gotowych do zastosowania porad.
Zawartość miesięcznika podzielona będzie na trzy główne działy: „Dla Ciebie” (zawierać on będzie porady z zakresu mody i urody), „Dla Rodziny” (porady z dziedziny psychologii, zdrowia, budowania relacji pomiędzy ludźmi, wychowywania dzieci, a także obszerny podrozdział Relaks) oraz „Dla domu” (porady z zakresu aranżacji wnętrz, ogrodów i balkonów oraz przepisy i porady kulinarne). Objętość tytułu zwiększy się z 52 do 108 stron, a jego format wyniesie 200x256 mm (obecnie 215x280 mm). „Naj” zyska też nową szatę graficzną, która ma być bardziej użyteczna - zastosowanych będzie w niej wiele rozwiązań kompaktowych, skróconych.
Drobnej zmianie ulegnie grupa docelowa magazynu. Skierowany on będzie teraz do kobiet w wieku od 20 do 35 lat, z wykształceniem średnim i wyższym oraz mieszkających w miastach. Dotychczas „Naj” kierowany był do kobiet w wieku 25-44 lat i zamieszkujących raczej w małych i średnich miastach.
Pierwszy numer „Naj” jako miesięcznika ukaże w półmilionowym nakładzie (w I kwartale br. średni nakład tygodnika „Naj” wyniósł ok. 227 tys. egz.). Wydawca nie ujawnia na razie nowej ceny pisma (obecnie kosztuje ono 1,30 zł), ani założeń co do wysokości sprzedaży.
Relaunch magazynu wspierać będzie kampania o wartości około 4 mln zł. Obejmie ona telewizję (TVP 1, TVP 2, TVN, TVN Style, kanały z portfolio At Media), radio (RMF FM, Radio Zet), prasę (magazyny G+J), internet (Wirtualna Polska, serwisy G+J), outdoor oraz punkty sprzedaży. Kreację i mediaplan kampanii wydawca przygotowuje we własnym zakresie.
Zmiany w „Naj” są reakcją na spadającą sprzedaż tytułu. W I kwartale br. sprzedaż ogółem tygodnika wyniosła 140 057 egz., czyli był o 33 proc. niższa niż rok wcześniej i jednocześnie najniższa w całym segmencie, w którym poza „Naj” są „Chwila dla Ciebie” oraz „Pani Domu” (więcej o sprzedaży tygodników poradnikowych).
W kwietniu br. wydawnictwo G+J Polska wprowadziła na rynek odświeżone wydanie miesięcznika poradnikowego „Claudia”, który stał się bardziej luksusowy. Według założeń wydawcy oba tytuły ze względu na inny charakter nie będą konkurować ze sobą bezpośrednio.
Dołącz do dyskusji: „Naj” miesięcznikiem od 10 czerwca, 4 mln zł na kampanię