SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sąd Najwyższy zdecydował w sprawie UPC. Chodzi o 33 mln zł

W piątek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że Sąd Najwyższy oddalił skargę spółki P4 w sprawie decyzji UOKiK wobec UPC, wydanej w 2019 roku. Chodzi o nałożoną wtedy na UPC karę m.in. za możliwość jednostronnego podnoszenia abonamentu przez dostawcę. Kara wynosiła wówczas 33 mln zł i rekompensaty dla klientów.

screen: YouTube/UPC Polskascreen: YouTube/UPC Polska

"Sąd Najwyższy oddalił skargę kasacyjną spółki P4 w sprawie decyzji wydanej przez Prezesa UOKiK wobec operatora telewizji kablowej UPC" - napisał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na X. 

Podkreślił, że oznacza to potwierdzenie decyzji urzędu. "Spółka musi wykonać decyzję Prezesa UOKiK i poinformować swoich klientów o możliwości uzyskania rekompensaty w postaci zwrotu opłat za bezprawne podniesienie abonamentu" - wskazał UOKiK. Dodano, że po wyroku sądu apelacyjnego spółka zapłaciła już ponad 28,6 mln zł kary za stosowanie pięciu klauzul abuzywnych.

Wyjaśniono, że sprawa dotyczyła m.in. możliwości jednostronnego podnoszenia kwot abonamentów za kablówkę, zmiany istotnych warunków w umowach i warunków wypowiedzenia umowy przez spółkę. Cytowany we wpisie prezes UOKiK Tomasz Chróstny powiedział, że rekompensaty to "bardzo dobra wiadomość dla klientów UPC".

"Będą mogli oni otrzymać zwrot za podwyższone opłaty abonamentowe od momentu ich wprowadzenia do uprawomocnienia się decyzji" - dodał. 
Urząd wyjaśnił, że w ciągu 2 miesięcy uprawnieni konsumenci powinni otrzymać od spółki pisemną informację oraz SMS z procedurą dokonania zwrotu.

 33 mln zł kary dla UPC

W sierpniu 2019 roku UOKiK nałożył karę w wysokości prawie 33 mln zł na UPC. Ponadto nakazano zwrot niesłusznie naliczonych opłat. Wyjaśniono  
wówczas, że do urzędu docierały skargi na jednostronne wyłączanie kanałów i podwyższanie abonamentów przez UPC. Z tego powodu, po analizie regulaminów i wzorców umów, UOKiK wydał decyzję, w której uznał klauzule stosowane przez dostawcę za niedozwolone.

Zobacz: Play oddaje pieniądze klientom UPC Polska

"UPC zastrzegał przy umowach na czas nieoznaczony, że ma prawo zwiększyć abonament od 5 do 8 zł raz w roku, jednak nie podawał z jakich przyczyn" - przekazano w komunikacie. Ponadto decyzja dotyczyła m.in.: arbitralnych decyzji o uzasadnieniu wizyty technika (UPC mogło stwierdzić, że takowa decyzja była niepotrzebna i obciążyć klienta opłatą) i zbyt ogólnych przesłanek do wypowiedzenia klientowi umowy (wg. urzędu klient nie wiedział jakie czynniki sprawią, że nie będzie mógł korzystać z usług).

Spółka P4 to operator sieci Play (we wrześniu 2021 roku spółka podpisała umowę nabycia UPC Polska w ramach transakcji o wartości 7 mld zł).

Dołącz do dyskusji: Sąd Najwyższy zdecydował w sprawie UPC. Chodzi o 33 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl