IKEA od lat tworzy lepsze warunki do życia dla wielu ludzi, oferując im funkcjonalne meble i akcesoria wyposażenia wnętrz o ciekawym wzornictwie, w przystępnych cenach. Firma uważnie obserwuje i poznaje potrzeby konsumentów w zakresie aranżacji wnętrz, odwiedzając ich w domach na całym świecie oraz prowadząc badania on-line. Jedno z ostatnich badań pokazuje, że trzech na czterech respondentów chciałoby, żeby kable w pokoju dziennym były mniej widoczne, a połowa chciałaby ukryć różne urządzenia techniczne. Ponadto w 60% gospodarstw domowych korzysta się z trzech lub więcej pilotów.
UPPLEVA jest więc odpowiedzią na potrzeby osób poszukujących inteligentnych rozwiązań w zakresie aranżacji dużego pokoju. Nowy produkt IKEA umożliwia integrację telewizji i systemu dźwiękowego z meblami, a także rozwiązuje problem plączących się kabli i dopasowania urządzeń, takich jak dekodery, odtwarzacze czy głośniki, do ogólnego wystroju wnętrza. Brak widocznych kabli nie tylko wpływa na estetykę pomieszczenia, ale również ułatwia utrzymywanie czystości oraz zwiększa bezpieczeństwo, zwłaszcza gdy w pokoju często bawią się dzieci. UPPLEVA jest łatwa w instalacji i użyciu. Aby lepiej wkomponować telewizor w otoczenie, można nałożyć na niego ramę w kolorze białym lub czarnym (telewizor o przekątnej 24’’ sprzedawany jest ze zintegrowaną ramą). Dodatkowo UPPLEVA pasuje do oferowanych przez IKEA mebli kuchennych, co pozwala na stworzenie harmonijnego stylistycznie wnętrza, zwłaszcza w mieszkaniach, w których pokój dzienny połączony jest z aneksem kuchennym.
„Do tej pory UPPLEVA była dostępna w Polsce jedynie w sklepie IKEA w Gdańsku. Nasi klienci docenili innowacyjność i funkcjonalność tego rozwiązania oraz nowatorski design, szczególnie przypadło im do gustu uporządkowanie kabli oraz dopasowanie telewizora do mebli” – powiedziała Ziuta Martyniak, kierownik IKEA ds. asortymentu mebli do pokoju dziennego. „Niezmiernie cieszymy się z wprowadzenia UPPLEVA do wszystkich pozostałych sklepów IKEA w Polsce, ponieważ wiemy, jak ważnym miejscem w domu jest dla Polaków pokój dzienny. Wierzymy, że nasze nowatorskie rozwiązanie umożliwi im stworzenie jeszcze bardziej uporządkowanej i stylistycznie harmonijnej przestrzeni oraz dostarczy wielu niezapomnianych wrażeń podczas oglądania filmów czy korzystania z innych interaktywnych usług, jakie oferuje UPPLEVA. Zachęcamy wszystkich do odwiedzania naszych sklepów i przetestowania wszystkich urządzeń na miejscu” – dodała Ziuta Martyniak.
UPPLEVA – dodatkowe informacje
UPPLEVA w języku szwedzkim oznacza „doświadczać”. Nazwa ta nawiązuje do zupełnie nowych doznań, jakie gwarantuje najnowsze rozwiązanie IKEA do pokoju dziennego. Seria UPPLEVA obejmuje około 45 produktów, w tym wysokiej jakości telewizory LED Full HD w czterech rozmiarach, system dźwięku 2.1 w dwóch rozmiarach z bezprzewodowym głośnikiem niskotonowym (subwooferem), uchwyty, osprzęt i ramy dekoracyjne do telewizora oraz uzupełniające akcesoria elektroniczne. Każdy telewizor posiada wbudowany odtwarzacz CD/DVD/Blu-ray, a cały system jest zintegrowany z meblami. Dodatkowo telewizory o przekątnej powyżej 24’’ to tzw. smart TV z dostępem do Internetu. Są one przystosowane do korzystania z sieci Wi-Fi, a przy pomocy osobno sprzedawanego adaptera można połączyć telewizor z komputerem, smartfonem czy innymi urządzeniami w ramach sieci bezprzewodowej. Telewizory UPPLEVA posiadają klasę energetyczną A, a dzięki technologii LED zużywają nawet o 40% mniej energii niż telewizory LCD. Czujnik światła automatycznie dostosowuje jasność ekranu do warunków panujących w pokoju, co dodatkowo zapewnia mniejsze wykorzystanie energii przy zachowaniu najwyższej jakości obrazu. Wszystkie urządzenia UPPLEVA obsługiwane są za pomocą tylko jednego pilota. Artykuły elektroniczne objęte są bezpłatną 5-letnią gwarancją. Przy tworzeniu systemu UPPLEVA TV & Sound IKEA współpracowała z firmą TCL Multimedia, jednym z pięciu czołowych producentów elektroniki domowej na świecie. Sprzedaż UPPLEVA rozpoczęła się w czerwcu 2012 roku, kiedy to produkt został wprowadzony do pięciu wybranych sklepów w pięciu miastach Europy: Sztokholmie, Paryżu, Berlinie, Mediolanie i Gdańsku. W październiku UPPLEVA pojawiła się również w Danii, Norwegii, Hiszpanii i Portugalii. Od 11 lutego 2013 roku produkt można kupić we wszystkich sklepach IKEA w Polsce.
________________________________________
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
IKEA jest liderem, innowatorem oraz doradcą w zakresie wyposażenia wnętrz, którego celem jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. IKEA jest godną zaufania, stabilną finansowo i stale rozwijającą się firmą. IKEA w Polsce posiada obecnie osiem sklepów, które w roku finansowym 2012 odwiedziło ponad 19 milionów osób. Ponadto, poprzez Inter IKEA Centre Polska, firma zbudowała i zarządza siedmioma parkami oraz centrami handlowymi. W Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego zlokalizowane jest Regionalne Centrum Dystrybucyjne, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Biuro Zakupów współpracuje z producentami mebli i artykułów wyposażenia wnętrz w regionie Europy Centralnej, dostarczając meble i artykuły wyposażenia wnętrz do sieci IKEA na całym świecie.