Firmy, aby sprostać potrzebom klientów oraz dużej konkurencji rynkowej, prześcigają się we wdrażaniu nowoczesnych technologii, które usprawniają komunikację z klientami i umożliwiają efektywne zarządzanie procesami biznesowymi. Do takiej kategorii rozwiązań należą m.in. technologie Salesforce oraz Documentum. Dlaczego są one tak ważne dla prawidłowego funkcjonowania firmy?
Innowacyjne technologie i zintegrowane systemy informatyczne stanowią podstawę działania zarówno wielkich przedsiębiorstw, jak i mniejszych firm. Wspierają one niemal każdy obszar funkcjonowania organizacji, począwszy od procesów kadrowo-administracyjnych, na zarządzaniu produkcją skończywszy. Inną zaletą ujednoliconego systemu informatycznego jest stworzenie jednego, spójnego środowiska pracy dla wszystkich pracowników, co ma bardzo duże znaczenie szczególnie w przypadku podmiotów o rozproszonej strukturze. Firmy coraz częściej decydują się na wdrażanie nowoczesnych rozwiązań również ze względu na większe bezpieczeństwo procesów biznesowych oraz dostęp do istotnych informacji za pomocą mobilnych aplikacji w dowolnym miejscu i czasie.
Relacje z klientem jako podstawa działalności
Kluczem do sprawnie prosperującej firmy jest nie tylko odpowiednie zarządzanie wewnętrznymi jednostkami organizacyjnymi, ale również dbałość o poprawną komunikację z otoczeniem zewnętrznym. Dla prawidłowego rozwoju biznesu, w zakresie utrzymywania relacji z klientem, duże znaczenie mają systemy CRM (Customer Relationship Management). Przykładem narzędzia, które usprawnia komunikację i pozwala na podtrzymywanie relacji z klientami jest Salesforce. Standardowe moduły Salesforce – Sales Cloud i Service Cloud – wspierają odpowiednio proces sprzedaży i proces obsługi np. reklamacji. - Wszystkie informacje dotyczące klienta, historia korespondencji, zgłoszeń, oferowanych produktów i usług znajdują się w systemie, z którym przedstawiciel handlowy może łączyć się za pomocą komputera lub tabletu czy telefonu komórkowego z dedykowaną aplikacją mobilną. Co więcej, Salesforce to także platforma, na której można w prosty sposób budować własne rozwiązania, przystosowujące system do indywidualnych potrzeb firmy. Nietypowy proces sprzedaży? Potrzebna integracja z innym systemem? Takie problemy często można rozwiązać za pomocą kilku kliknięć – mówi Tomasz Tywoniuk, Dyrektor Sprzedaży z firmy Transition Technologies Managed Services.
Zarządzanie procesami biznesowymi w pigułce
Odpowiednie zarządzanie procesami oraz uporządkowany system dokumentacji to podstawa prawidłowego funkcjonowania biznesu. Rozwiązaniem, które pozwala na przechowywanie wszelkiego rodzaju danych w formie jednego repozytorium jest EMC Documentum. Dzięki temu narzędziu można przechowywać każdy rodzaj dokumentacji, niezależnie od tego, czy są to zeskanowane obrazy, dane podlegające regulacjom prawnym, czy dokumentacja generowana komputerowo. - Ujednolicenie dokumentów w ramach jednego repozytorium pozwala różnym grupom pracowników na łatwy dostęp do informacji oraz na zarządzanie nimi i ich współdzielenie. Narzędzie to stanowi także elastyczną platformę wsparcia aplikacji do zarządzania treścią i procesami w organizacji. Dzięki temu firmy mogą kontrolować wszystkie informacje będące w wewnętrznym obiegu firmy. – dodaje Tomasz Tywoniuk.
Znajomość obsługi tego narzędzia w połączeniu z umiejętnością programowania oraz tworzenia baz danych to kompetencje coraz bardziej pożądane i cenione przez pracodawców. Szkoleń w tym obszarze, podobnie jak w przypadku Salesforce, podjęła się firma Transition Technologies, tworząc Akademię Documentum.
Salesforce oraz Documentum to narzędzia, które chętnie wykorzystywane są przez przedsiębiorstwa dbające o efektywne zarządzanie procesami i komunikacją z klientami. Wciąż postępujący rozwój technologii pokazuje, że warunkiem dalszego funkcjonowania wielu sektorów jest właśnie wykorzystywanie zaawansowanych narzędzi ułatwiających pracę na wielu poziomach.