Druga edycja programu „Na Rodzinę Można Liczyć” będzie prowadzona na podobnych zasadach, co poprzednia, przy czym organizatorom zależy na możliwości kontynuowania wsparcia dla dotychczasowych stypendystów. Na koncie funduszu gromadzone będą środki na stypendia dla uczniów gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych. Warunki uczestnictwa w programie dla szkół oraz procedura ubiegania się o stypendia zostały opisane na stronie www.IKEA.pl/stypendia.
„W Polsce jest mnóstwo utalentowanych dzieci, które chciałyby realizować swoje unikalne pasje, jednak niestety nie każda rodzina dysponuje wystarczającymi środkami, aby im to zapewnić. IKEA pragnie stwarzać młodym ludziom warunki do dalszego rozwoju i doskonalenia swoich umiejętności, dlatego razem z Fundacją Świętego Mikołaja uruchomiliśmy program «Na Rodzinę Można Liczyć». Zainteresowanie szkół i uczniów pierwszą edycją akcji przerosło nasze oczekiwania. Potrzeby są ogromne, dlatego planujemy kontynuację programu w kolejnych latach. Chcielibyśmy dotrzeć do jak najszerszego grona potrzebujących, a jednocześnie zapewnić dalsze wsparcie dotychczasowym stypendystom, ponieważ wierzymy, że tylko dzięki długofalowym działaniom możemy osiągnąć cel, jakim jest rozwój kapitału intelektualnego w Polsce” – powiedział Adam Nowak, kierownik programu lojalnościowego IKEA FAMILY. „Zachęcamy wszystkich klubowiczów IKEA FAMILY do okazywania swojej karty każdorazowo podczas zakupów. Tylko tyle wystarczy, żeby pomóc dzieciom rozwijać ich talenty i zainteresowania, a przecież to one będą w przyszłości kształtować nasze społeczeństwo” – dodał Adam Nowak.
„Bardzo cieszy nas fakt, że dzięki współpracy z IKEA będziemy mogli uruchomić drugą edycję programu stypendialnego «Na Rodzinę Można Liczyć». Dzięki poprzedniej wiele naprawdę zdolnych młodych osób otrzymało szansę rozwijania swoich pasji i talentów. To dla nas ogromna radość móc przyglądać się temu, jak za sprawą hojności firmy IKEA mogą oni spełniać swoje marzenia i realizować się w tym, co najlepiej potrafią i co daje im satysfakcję, a na co ograniczone możliwości finansowe nie zawsze w pełni im pozwalały. Mamy nadzieję, że współpraca Fundacji i firmy IKEA będzie nadal równie owocna, a konsekwencją tego będzie możliwość dalszego rozwoju młodych ludzi, których wspieranie jest najlepszą inwestycją w przyszłość naszego społeczeństwa” – powiedziała Sylwia Romańczak, dyrektor Fundacji Świętego Mikołaja.
________________________________________
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
IKEA jest innowatorem oraz doradcą w zakresie wyposażenia wnętrz, którego celem jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. IKEA jest godną zaufania, stabilną finansowo i stale rozwijającą się firmą. IKEA w Polsce posiada obecnie osiem sklepów, które w roku finansowym 2012 odwiedziło ponad 19 milionów osób. Ponadto, poprzez Inter IKEA Centre Polska, firma zbudowała i zarządza siedmioma parkami oraz centrami handlowymi. W Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego zlokalizowane jest Regionalne Centrum Dystrybucyjne, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Biuro Zakupów współpracuje z producentami mebli i artykułów wyposażenia wnętrz w regionie Europy Centralnej, dostarczając meble i artykuły wyposażenia wnętrz do sieci IKEA na całym świecie.
O Fundacji Świętego Mikołaja
Fundacja Świętego Mikołaja działa od 2002 roku (www.mikolaj.org.pl). Wcześniej, od 1998 roku, istniała jako nieformalna grupa przyjaciół. Obecnie pomaga rodzinnym domom dziecka (program „Grunt to rodzina”), funduje stypendia dla zdolnych dzieci z niezamożnych rodzin (program „Stypendia św. Mikołaja”) i wspiera domy samotnych matek. Przez 14 lat swojej działalności przeprowadziła 34 kampanie społeczne. Fundacja Świętego Mikołaja jest laureatem m.in. Europejskiej Nagrody Obywatelskiej 2011, nagrody Ubi Caritas 2008, TOTUS 2006 oraz Pro Publico Bono 2005.