Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2013-03-15

A A A POLEĆ DRUKUJ

Pfleiderer Grajewo S.A. na targach Meble Polska i ARENA

150x110
Pfleiderer Grajewo S.A. tegoroczne targi Meble Polska w Poznaniu (5-8 marca) może zaliczyć do bardzo udanych.

Wielu jej kontrahentów zdecydowało się pokazać swoje nowe kolekcje mebli właśnie w dekorach proponowanych przez Pfleiderer Grajewo S.A. Ponadto firma zaprezentowała w ramach ARENA DESIGN projekt „Brzoza POLSKA!”. Wreszcie, wraz z ARENA DESIGN i targami Meble Polska, była współorganizatorem konferencji „Idee i materiały – o aktualnych tendencjach w projektowaniu mebli i wnętrz,”; była również partnerem 12 edycji PE-P „Przestrzeń łazienki”.

Targi MEBLE POLSKA to najważniejsze wydarzenie dla branży meblarskiej w Polsce. Co roku przyciąga ono producentów mebli, kupców meblowych z Polski i zagranicy, projektantów i architektów. Odbywająca się z kolei równolegle ARENA DESIGN daje temu wydarzeniu jeszcze szerszą perspektywę, podkreślając rolę współpracy przemysłu z projektantami, edukacji wzorniczej, możliwości poznania nowych trendów i tendencji. To wszystko sprawia, że Poznań w marcu staje się na kilka dni stolicą polskiego designu – zwłaszcza w branży wyposażenia wnętrz. Tegoroczna edycja odnotowała bardzo pozytywne wskaźniki – ok. 200 wystawców i aż 15 000 zwiedzających (czyli o 14% więcej niż rok temu).

Nowe wzory, nowe meble
Bardzo wiele firm meblowych uczestniczących w tegorocznej edycji targów Meble Polska wybrało takie dekory, jak Brzoza Ojców (R 3222), Brzoza Ojców Ciemna (R 3223), Dąb Sonoma (R 3181), Sonoma Czekolada (R 3215), Sonoma Trufel (R 3197), Dąb Dziki (R 3217) czy Pompeji (R 3218) oraz – przygotowane przez Pfleiderer Grajewo S.A. specjalnie dla konkretnych klientów na potrzeby poznańskich targów - Fresco, Canyon White Pine, Dąb Monument i Dąb Lefcas, do zaprojektowania swoich nowych kolekcji mebli.
„Jesteśmy bardzo usatysfakcjonowani, że udało nam się zaproponować naszym kontrahentom wzory spełniające ich oczekiwania: ciekawe, modne, wpisujące się w aktualne trendy, pozwalające na wykreowanie interesujących wzorów mebli. Szczególne uznanie należy się firmom Fabryki Mebli Forte, HM Helvetia Meble Wieruszów, Stolkar i Dolmar, które skorzystały z naszego zaproszenia do wykorzystania po raz pierwszy w seryjnej produkcji mebli dekorów powstałych w ramach projektu „Brzoza POLSKA!”. To świadczy o tym, że nasi kontrahenci poszukują innowacyjnych rozwiązań, chcą się wyróżniać na tle konkurencji.” – mówi Roman Klejzerowicz, product manager Pfleiderer Grajewo S.A.
Sam projekt „Brzoza POLSKA!” stworzony przez Pfleiderer Grajewo S.A. we współpracy z firmą Interprint oraz Studio Rygalik został zaprezentowany w ramach ARENA DESIGN. Prosta, modułowa ekspozycja prezentowała proces w którym współpraca producentów rozwiązań dla meblarstwa ze studio Tomka Rygalika doprowadziła najpierw do powstania kolekcji dekorów inspirowanych unikalną brzozą ojcowską, a następnie do produkcji materiałów, które już teraz są wykorzystywane przez polskich producentów mebli.

Siła materiałów
Wszyscy, którzy chcieli dowiedzieć się czegoś więcej na temat projektu mieli na to szansę podczas konferencji „Idee i materiały”, współorganizowanej przez Pfleiderer Grajewo S.A. oraz Arenę DESIGN i targi „Meble Polska”, która odbyła się 6 marca na Forum ARENA DESIGN.
O tym w jaki sposób wykorzystać techniczne i estetyczne walory materiałów, by stworzyć ciekawe projekty mebli i wnętrz opowiadały Justyna Smolec oraz Maria Jeglińska. Justyna Smolec, znana warszawska architektka, bazując na swoich najnowszych realizacjach przekonywała słuchaczy, że Polacy coraz częściej poszukują indywidualnie projektowanych wnętrz i zwracają uwagę na wzornicze trendy. Synonimem luksusu jest przestrzeń – stąd ogromna popularność loftów i soft loftów. Jeśli tej przestrzeni nie ma aż tak wiele projektant może stworzyć jej iluzję choćby wykorzystując bardzo popularny kolor biały, uzupełniając go modną szarością lub żywymi akcentami zieleni, turkusu czy oranżu. Justyna Smolec wskazywała też, jak dużym ułatwieniem w jej pracy są komplementarność wzornicza oraz specjalne materiały o podwyższonych parametrach, takie jak niezapalna płyta Pyroex.
Maria Jeglińska w swojej prezentacji skupiła się na tym jak kreatywne zastosowanie materiałów pozwala stworzyć wyjątkowe wnętrza. Analizując projekty domów stworzone m. in. przez takich twórców jak Le Corbusier, Gio Ponti czy Martino Gamper pokazała, że to materiały pozwalają zarówno stworzyć neutralne, wielofunkcyjne przestrzenie, które każdy z nas może „oswoić” i zaadaptować do swoich potrzeb, jak i bardzo indywidualne, by nie powiedzieć osobiste wnętrza. To materiały tworzą klimat prostoty lub wyrafinowania, pozwalają stworzyć nowe estetyczne wartości (choćby przez wykorzystanie materiałów wcześniej nie stosowanych lub uznawanych za materiały techniczne) czy podkreślić charakter rozwiązań architektonicznych.
Wreszcie Maja Szybińska ze Studio Rygalik opowiedziała o pracy nad projektem „Brzoza POLSKA!”, jego unikalnym charakterze i procesie tworzenia we współpracy z producentami projektów dekorów.

Modna łazienka
W tym roku Pfleiderer był także po raz pierwszy partnerem Programu Edukacyjno-Projektowego Katedry Mebla Poznańskiego Uniwersytetu Artystycznego. Dzięki tej współpracy podczas odbywającej się w ramach ARENA DESIGN ekspozycji „Przestrzeń łazienki” można było zobaczyć 6 projektów systemów mebli łazienkowych zaprojektowanych przez studentów UAP, a wykonanych przy wykorzystaniu materiałów Pfleiderer przez firmę Krismar. Studenci podeszli do tematu projektowania mebli łazienkowych w sposób bardzo śmiały, chętnie wykorzystując oryginalne wzory płyt meblowych (były to Dąb Dziki
(R 3217), Dąb Dziki Tabac (R 3216), Sonoma Trufel

(R 3197), Shanga Wenge (R 3513) i Akacja (R 5028), łącząc je z ciekawymi akcesoriami oraz pamiętając o funkcjonalnych ograniczeniach, takich jak np. niewielka przestrzeń wielu polskich łazienek.

Udane targi
„Tegoroczne targi w Poznaniu uważamy za bardzo udane – zarówno w znaczeniu ogólnej atmosfery oraz opinii wystawców, jak i efektów naszych działań. Udało nam się pokazać nasze szerokie kompetencje w kreowaniu rozwiązań wzorniczych dla meblarstwa i wesprzeć swoimi działaniami naszych kontrahentów. Chcemy też kontynuować współpracę z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi, z uczelniami oraz architektami i projektantami.” – mówi Małgorzata Barańska, dyrektor marketingu Pfleiderer Grajewo S.A.




Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS