CC TV to chiński nadawca publiczny, emitujący kilkanaście kanałów tematycznych. Produkowany przez TVN serial „Lekarze”, którego akcja toczy się w Toruniu TVN pokazuje od września 2012 roku. Bije on rekordy popularności. Ostatni odcinek pierwszego sezonu emisji oglądało blisko 3,5 mln widzów, stacja zwiększyła oglądalność o blisko 800 tys. osób, a dotychczasowe wpływy z reklam wyniosły 29,3 mln zł. Średnia widownia pierwszej edycji serialu „Lekarze”, emitowanej w okresie od 3 września do 26 listopada 2012 r., wyniosła 3,05 mln osób, co przełożyło się na 23,10 proc. udziału stacji wśród wszystkich widzów i 23,93 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Serial na antenie TVN oglądać można w poniedziałki o godz. 21.30. "Lekarze" opowiadają o losach medyków pracujących w szpitalu Copernicus w Toruniu. Główną bohaterką produkcji jest Alicja Szymańska (Magdalena Różczka) młoda i ambitna chirurg, która rozpoczyna pracę właśnie w tym szpitalu. W obsadzie są jeszcze m.in. Danuta Stenka, Paweł Małaszyński, Szymon Bobrowski, Jacek Koman i Kasia Bujakiewicz. Scenariusz serialu napisali Andrzej Staszczyk, Justyna Stefaniak oraz Marek Kreutz, a wyreżyserowali go Filip Zylber i Marcin Wrona. Dla Torunia, w którym toczy się akcja serialu, najważniejszy jest fakt częstej i atrakcyjnej obecności miasta w filmie. W każdym odcinku oglądamy piękne ujęcia starówki, nocną panoramę, rynek i staromiejskie uliczki (główna bohaterka mieszka przy ul. Łaziennej), toruńskie kawiarnie i kluby. Atrakcyjnie prezentuje się także serialowy szpital miejski, ulokowany przez producentów w budynku Centrum Targowego Park przy Szosie Bydgoskiej.
Zdjęcia w Toruniu kręcone są od jesieni 2011 roku. Produkcję wspiera finansowo miasto, które w ramach zawartej umowy przekazało twórcom filmu 23 tys. zł na każdy odcinek pierwszego sezonu emisji. Wiadomo jednak, że serial będzie miał dalszy ciąg – gotowe są odcinki drugiego sezonu, a do trzeciego powstaje scenariusz.
Przypomnijmy, ze serial odnosi sukcesy promocyjne. Ponad 800 publikacji w mediach i 450 mln odbiorców, którzy zetknęli się z informacjami o grodzie Kopernika. To druga pozycja pod względem liczby publikacji oraz potencjalnych kontaktów informacji z odbiorcą.
To nie pierwszy promocyjny sukces serialu „Lekarze”. W styczniu 2013 roku serial zajął drugie miejsce na liście "Press" na najlepszy projekt z zakresu lokowania produktu. Według branżowego miesięcznika miasto pokazano w nowoczesny sposób. Doceniono również kompleksowość projektu i rozmiar wizualny plenerów miasta.