Wydało nam sie to niezwykle trudne, gdyż zgodnie wyłoniliśmy doskonałą finałową trójkę kandydatów, z której każdy - jak równie zgodnie twierdziliśmy - miał szanse na zwycięstwo. Dużo czasu zajęło nam więc przedyskutowanie najlepszego kryterium do wyłonienie tego "naj". Końcowa decyzja została jednak podjęta jednogłośnie i z wielką satysfakcją – mówi Hanna Wróblewska, przewodnicząca jury.
Polskim lauretaem Henkel Art.Award. 2011 został pochodzący z Opola Jaś Domicz, a jego wybór został uzasadniony w następujący sposób:
- Czasem lubi być dzieckiem, ale – jak sam mówi – nie może już go dłużej udawać. Żyje w świecie, w którym słowa sztuka, instalacja, performens brzmią równie naturalnie co dom, mieszkanie, internet, blog, mama, tata… Aż chciałoby się mu zadać pytanie, czy to ważne, że nazywa coś sztuką? Niekonwencjonalne, często spontaniczne działania wydają się być jego metodą na kontaktowanie się z innymi i testowanie rzeczywistości: Czy „świat” odda wypuszczoną do nieba komórkę? Czy uda mi się wrócić „z powrotem”? Ale nie tylko, Jaś potrafi też o tym swoim zmaganiu ze światem opowiedzieć – zwięźle, z humorem i z puentą.
Jaś Domicz, jako zwycięzca polskiego etapu konkursu Henkel Art.Award., otrzyma nagrodę specjalną od Henkel Polska w wysokości 5 tysięcy złotych. Jego prace, podobnie jak finałowe zgłoszenia artystów z pozostałych 22 krajów uczestniczących w konkursie, zostaną wysłane do Wiednia. Tam latem br. zbierze się międzynarodowe jury, aby wybrać pięciu artystów, którzy przejdą do finału i będą walczyć o nagrodę główną. Zwycięzca konkursu zostanie ogłoszony podczas oficjalnej ceremonii w listopadzie 2011 r.
Henkel Art.Award. to artystyczny konkurs kierowany do twórców z 23 krajów Europy Środkowej i Wschodniej organizowany przez firmę Henkel we współpracy z fundacją KulturKontakt Austria oraz Museum Moderner Kunst Stiftung Ludwig – MUMOK. W tegorocznej, jubileuszowej 10. edycji artyści w wieku 18-40 lat mogli zgłaszać prace o dowolnej tematyce z dziedziny malarstwa, rysunku, fotografii, wideo i instalacji.
Więcej informacji o konkursie Henkel Art.Award. na www.henkel.pl oraz www.facebook.com/HenkelArtAward.
***
Henkel oferuje na całym świecie wiodące marki i technologie w trzech obszarach biznesowych: środków piorących i czystości, kosmetyków do pielęgnacji włosów i ciała oraz klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych. Założona w 1876 roku firma jest światowym liderem w branżach produktów konsumenckich oraz dla przemysłu, oferując tak znane marki jak Persil, Schwarzkopf i Loctite. Henkel zatrudnia 48 tysięcy pracowników. W 2010 roku wartość sprzedaży wyniosła 15,1 miliarda euro, a skorygowany zysk operacyjny 1,86 miliarda euro. Akcje uprzywilejowane Henkla wchodzą w skład najważniejszego niemieckiego indeksu giełdowego DAX a sama spółka jest ujmowana w rankingu Fortune Global 500.
Kontakt dla prasy:
Zofia Kurek-Maciejewicz
Solski Burson – Marsteller
tel: (022) 242 86 30
zkurek@solskibm.pl