Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2022-08-12

A A A POLEĆ DRUKUJ

Jak działa telemedycyna w Polsce? SiDLY publikuje raport za II kwartał 2022 r.

 

W drugim kwartale bieżącego roku Telecentrum Medyczne SiDLY przeprowadziło aż 466 akcji ratunkowych na terenie całego kraju. Pod opieką ratowników medycznych znalazło się w tym czasie blisko 20 tysięcy seniorów – podopiecznych Miejskich i Gminnych Ośrodków Pomocy Społecznej, którzy mogli skorzystać z teleopieki m.in. w ramach rządowego projektu Korpus Wsparcia Seniorów. ¼ wszystkich wezwań pochodziła od podopiecznych z województwa dolnośląskiego i mazowieckiego.

Korpus Wsparcia Seniorów (KWS) jest elementem polityki społecznej Państwa w zakresie wsparcia działań na rzecz seniorów. Finansowany jest ze środków Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej, a jego bezpośrednimi beneficjentami są osoby w wieku pow. 65 roku życia, niesamodzielne ze względu na wiek lub stan zdrowia. W ramach projektu seniorzy zostali wyposażeni w opaski telemedyczne SiDLY z funkcją wzywania pomocy oraz otoczeni całodobową opieką ratowników medycznych.

Idea działania teleopieki

W ramach KWS seniorzy otrzymali opaski telemedyczne SiDLY, wyposażone wyłącznie w jeden przycisk SOS, służące do kontaktu z ratownikami medycznymi Telecentrum Medycznym. Opaska powstała z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa seniorom, a jej proste i intuicyjne użytkowanie jest szczególnie istotne w  sytuacjach nagłego  pogorszenia stanu zdrowia. Aby skontaktować się z ratownikiem medycznym, seniorzy nie muszą posiadać telefonu czy zastanawiać się nad wybraniem odpowiedniego przycisku. Po wciśnięciu przycisku SOS lub automatycznym wyzwoleniu alarmu upadku i bezruchu, opaska połączy użytkownika z ratownikiem, który przeprowadzi wywiad dotyczący aktualnej sytuacji oraz podejmie decyzję o dalszych krokach – powiadomieniu bliskich, wezwaniu zespołu ratownictwa medycznego bądź udzieleniu porady.  Pomocne w ocenie sytuacji niebezpiecznej są poglądowe pomiary tętna i saturacji, a także możliwość lokalizacji opaski.

Akcje ratunkowe

W II kwartale br. Telecentrum Medyczne SiDLY przeprowadziło 466 akcji ratunkowych na terenie całego kraju. Najwięcej wezwań alarmowych odnotowano w woj. dolnośląskim (67), mazowieckim (64) i podkarpackim (51). Ratownicy medyczni SiDLY najczęściej reagowali w sytuacjach nagłych skoków ciśnienia, wykrycia upadku i bezruchu, bólów w klatce piersiowej czy podejrzenia wystąpienia udaru.

Korzystanie z usługi telemedycyny wpływa realnie nie tylko na poczucie bezpieczeństwa seniorów, ale również ich bliskich – Gdyby nie opaska SiDLY, moja mama nie otrzymałaby pomocy na czas. Nie mieszkam z mamą a opaska powoduje, że jestem spokojna. Dziękuję ratownikom za pomoc jaką okazują. Cieszę się, że nasz samorząd korzysta z programu – mówi Pani Alina z Barlinka w województwie zachodniopomorskim.

Program Korpus Wsparcia Seniorów wpływa na poprawę bezpieczeństwa i komfortu życia osób starszych. System teleopieki SiDLY przyczynia się do wydłużenia okresu samodzielności seniorów we własnym domu oraz daje możliwość aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym – to ważne aspekty w kontekście długofalowych działań gminy na rzecz seniorów oraz wydłużenia okresu, w którym seniorzy mogą pozostać w swoim lokalnym środowisku. Projekt potrwa do końca 2022 roku.

Raport: Skuteczność teleopieki SiDLY w Polsce, II kwartał 2022 r.

-------------------------------------

SiDLY jest polską firmą, oferującą usługę teleopieki na bazie własnego, autorskiego rozwiązania w formie opaski na nadgarstek. Korzysta z niej już ponad 50 000 osób i 600 jednostek samorządowych w każdym województwie. Każdego miesiąca opaski telemedyczne dokonują średnio 1 300 000 pomiarów, a ratownicy medyczni odbierają 6 i pół tysiąca wezwań wysyłanych za pośrednictwem opaski. 





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS