- Doskonale znamy biznes internetowy i potrafimy oszacować jego perspektywy, co zaprezentowaliśmy na przykładzie wcześniejszej inwestycji w Gadu-Gadu. Serwis iplex.pl jest odpowiedzią na postępujące zmiany na rynku mediów, na którym coraz większą rolę odgrywa Internet i mobilność. To właśnie oferuje nasza platforma. – mówi Prezes Zarządu Arkadiusz Świerczewski, a jednocześnie partner w WEM i współtwórca iplex.pl.
- Zdecydowaliśmy się na zdobycie statusu spółki publicznej, ponieważ zależy nam na rynkowej wycenie. Ponadto, na obecnym etapie rozwoju, warszawska Giełda jest naturalnym miejscem do realizacji dalszych wzrostów – dodaje Łukasz Skrzypek, Wiceprezes IPLEX S.A.
Spółka planuje położyć szczególny nacisk na rozwój usługi subskrypcyjnej - iplex plus. Główne cele emisyjne to rozszerzenie katalogu filmów iplex plus, promocja usługi i udostępnienie jej na urządzeniach przenośnych oraz kolejnych modelach telewizorów.
Debiut IPLEX S.A. na NewConnect planowany jest na drugi kwartał bieżącego roku. Autoryzowanym Doradcą Spółki jest Capital One Advisers Sp. z o.o.
* * *
Serwis iplex.pl został wprowadzony na rynek w 2008 roku. Od czterech lat systematycznie zwiększa liczbę użytkowników korzystających z jego biblioteki, mieszczącej aktualnie ponad dwa
i pół tysiące tytułów. W grudniu 2011 serwis odwiedziło 1,3 mln użytkowników*. Od lutego 2010 roku iplex.pl, jako pierwszy tego typu serwis w Polsce, udostępnił swoje usługi za darmo, opierając model finansowy na przychodach z reklam. W lipcu 2011 roku ofertę AVOD uzupełniono o abonamentową usługę iplex plus, w której obecnie znajduje się ponad 220 filmów.
Spółka w 2010 roku zainwestowała w stworzenie pierwszej aplikacji iplex.pl w telewizorach Panasonic. Rozpoczęta w ubiegłym roku współpraca z firmą Samsung w zakresie aplikacji dla urządzeń Smart TV potwierdziła słuszność tego rodzaju inwestycji. Porównując trzeci i czwarty kwartał 2011 roku liczba uruchomień aplikacji iplex.pl na TV wzrosła aż ośmiokrotnie.
* wg Gemius Traffic 12.2011