SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Unilever rozstrzygnął przetarg mediowy. U nas dalej stawia na Mindshare

Unilever (wlaściciel m.in. Rexony, Dove) zakończył globalny przetarg mediowy, rozdzielając zadania pomiędzy sześć głównych holdingów reklamowych. W naszym regionie, czyli Europie Środkowo-Wschodniej będzie dalej wspólpracować z agencją Mindshare (GroupM/WPP). 

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

Holding reklamowy WPP zachował budżet mediowy Unilevera w USA, Wielkiej Brytanii i Chinach. W Stanach Zjednoczonych spółka wygrała zintegrowany przetarg na marketing konsumencki, który wcześniej należał do Publicis.  

Publicis Media zdobyło pięć rynków w Azji Południowo-Wschodniej, w tym Singapur, Tajlandię, Filipiny i Wietnam, którymi wcześniej zajmowała się spółka WPP.  Koncern do współpracy wybrał też Interpublic, Havas, Omnicom i Dentsu.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Unilever jest jednym z największych reklamodawców na świecie. Całkowita inwestycja firmy w markę i marketing w zeszłym roku wyniosła około 9,5 miliarda dolarów, zgodnie z jej rocznym raportem z 2023 r. Około 5,2 miliarda dolarów z tej kwoty przeznaczono na media (wg agencji badawczej COMvergence).

Przetarg pod skrzydłami nowego szefa marketingu

Globalny przetarg mediowy Unilevera rozpoczął się w styczniu br. i nastąpił po mianowaniu w październiku 2023 r. nowego szefa marketingu firmy, Esi Egglestona Braceya.  

Tak teraz rozłoży się obsługa mediowa Unilevera: 
WPP odpowiada za planowanie i zakup mediów w takich regionach i krajach jak: Australia i Nowa Zelandia, Europa Środkowo-Wschodnia, Chiny (bez Hongkongu i Tajwanu), Indonezja, Włochy, Holandia i Belgia, Kraje nordyckie, Ameryka Północna, Azja Południowa, w tym Bangladesz, Indie, Pakistan i Sri Lanka, Afryka Subsaharyjska, Wielka Brytania i Irlandia; 
OMG (grupa Omnicom) - Bahrajn, Kuwejt, Oman, Katar, Arabia Saudyjska i Zjednoczone Emiraty Arabskie, Niemcy, Austria i Szwajcaria, Chiny: Hongkong i Tajwan; 
Interpublic - Kanada, Grecja, Ameryka Łacińska, w tym Argentyna, Brazylia i Meksyk, Afryka Północna, Ukraina; 
Havas Media (Havas) - Francja, Hiszpania; 
Publicis Media (Grupa Publicis) - Malezja, Filipiny, Singapur, Tajlandia i Wietnam; 
Dentsu - Japonia.

Dołącz do dyskusji: Unilever rozstrzygnął przetarg mediowy. U nas dalej stawia na Mindshare

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl