Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2013-09-02

A A A POLEĆ DRUKUJ

Motywy łowickie – siła wzoru i koloru

150x110
Sztuka ludowa z regionu Łowicza to jedna z najbardziej charakterystycznych odmian polskiej sztuki regionalnej


. Barwne, pasiaste stroje, bogate hafty, wielobarwne wycinanki z motywami kwiatów, kogutów i drzew wielokrotnie inspirowały artystów czy projektantów poszukujących natchnienia w folklorze i próbujących nadać sztuce ludowej nowoczesny rys. Motywy łowickie zainspirowały też projektantów Agnella do stworzenia dywanu Famelio.

Któż nie kojarzy barwnych strojów zespołu Mazowsze, łowickich pasiaków, haftowanych cekinami kamizelek, wielobarwnych wycinanek? Kiedyś królujące w cepeliowskich sklepach, dziś inspirują młodych designerów, projektantów wnętrz, twórców biżuterii, torebek, a nawet młodzieżowych T-shirtów. Charakterystyczne elementy łowickiego folkloru łatwo zapadają w pamięć: kolorowe, wyraziste, pełne ekspresji. Jednak ich wizualna siła sprawia, że niełatwo je zaadaptować do nowoczesnego wzornictwa i współczesnych wnętrz w ich wyjściowej formie. Wymagają uproszczenia, stonowania, ograniczenia liczby detali. Tak właśnie stało się w przypadku dywanu Famelio. Ciemne tło uspokoiło barwne wycinankowe wzory, a „rozmyte” różnokolorowe pasy bardziej przypominają komputerową grafikę niż ludowy strój.
Lekkie przytłumienie głównych powtarzających się we wzorze barw i zabawa ich łączeniem oraz asymetryczna kompozycja sprawiają, że motyw wycinanek jest wyrazisty i intrygujący, ale ma zdecydowanie nowoczesny charakter.

Famelio ze względu na swój mocny, graficzny charakter zdecydowanie najlepiej pasuje do wnętrz o stonowanej kolorystyce. Dobrze będzie się prezentował zestawiony z jednobarwnymi elementami: podłogą , meblami tapicerowanymi. Mimo folkowej inspiracji najlepiej sprawdzi się w nowoczesnym otoczeniu i będzie w nim głównym, nadającym ton akcentem.




Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS