Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2013-01-16

A A A POLEĆ DRUKUJ

IKEA Retail w finale European Business Awards 2012/13

150x110
Organizatorzy European Business Awards wyróżnili firmę IKEA Retail Sp. z o.o. zaszczytnym tytułem Ruban d’Honneur w kategorii Zrównoważony Rozwój (The Millicom Award for Environmental & Corporate Sustainability). Tym samym IKEA będzie reprezentować polski biznes w finale tego prestiżowego konkursu w edycji 2012/13. Celem European Business Awards jest promowanie firm, które odnoszą sukcesy, łącząc innowacyjność z odpowiedzialnym biznesem. Do finału edycji 2012/13 w Düsseldorfie zakwalifikowało się łącznie 100 firm, spośród których wybranych zostanie 10 zwycięzców. Zostaną oni przedstawieni podczas uroczystej gali w kwietniu 2013 roku.

Przez ostatnie dwa miesiące zgłoszenia uczestników edycji 2012/13 European Business Awards oceniało jury złożone z przedstawicieli europejskiego biznesu, środowiska akademickiego oraz przedsiębiorców. W końcowym etapie wybrani finaliści – zdobywcy prestiżowego tytułu Ruban d’Honneur – zaprezentują komisji swoje firmy podczas indywidualnych wywiadów.

„Bardzo cieszymy się z otrzymania prestiżowego tytułu Ruban d’Honneur w konkursie European Business Awards, a także z tego, że będziemy reprezentować Polskę w tegorocznym finale. To dla nas dowód, że nasze działania w zakresie zrównoważonego rozwoju zostały docenione, nie tylko przez jury, ale także przez konsumentów. Celem IKEA jest umożliwienie jak największej liczbie osób prowadzenia codziennego życia w sposób bardziej ekologiczny, co pozwoli na ograniczenie naszego negatywnego wpływu na środowisko naturalne” – powiedziała Petra Färe, zastępca dyrektora sieci sklepów IKEA w Polsce.

W ramach edycji 2012/13 uczestnicy European Business Awards zaprezentowali jesienią 2012 roku swoje osiągnięcia w nagraniu video, które, na potrzeby publicznego głosowania, zostało zamieszczone na stronie www.businessawardseurope.com. Oglądając nagranie IKEA, każdy mógł zapoznać się z filozofią firmy oraz jej działaniami w zakresie zrównoważonego rozwoju, które przedstawiła Petra Färe, zastępca dyrektora sieci sklepów IKEA w Polsce. Działania te obejmują projektowanie, produkcję i transport mebli oraz artykułów wyposażenia wnętrz, a także inwestycje w energię odnawialną czy system zagospodarowania odpadów w sklepach. IKEA promuje też hasło „Zrównoważone życie zaczyna się w domu”, aby przekonać każdego, że może wziąć odpowiedzialność za swoje otoczenie i przyczynić się do ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne. IKEA w dużej mierze w tym pomaga, oferując ekologiczne produkty i rozwiązania, które bardzo często umożliwiają też dodatkowe oszczędności.

„Wykorzystanie nagrania video jako narzędzia prezentacji uczestników edycji 2012/13 naszego konkursu, pozwoliło ekspertom z jury na znacznie głębsze zrozumienie strategii biznesowej ocenianych firm. Pomogło im to również w podjęciu decyzji o wyborze finalistów w poszczególnych kategoriach konkursowych. IKEA Retail udało się prawdziwie zainspirować członków jury i życzymy jej powodzenia w finale” – powiedział Adrian Tripp, prezes European Business Awards.

„Bardzo serdecznie dziękujemy wszystkim osobom, które obejrzały naszą prezentację zamieszczoną na stronie European Business Awards i zagłosowały na IKEA. To dowód na to, że nasza filozofia staje się coraz bliższa Polakom i coraz lepiej rozumieją oni potrzebę oraz korzyści płynące z życia w sposób bardziej przyjazny dla środowiska. Cieszymy się też, że możemy przyczyniać się do edukacji i promocji w tym zakresie i oferować ekologiczne produkty w przystępnych cenach, aby każdy mógł sobie na nie pozwolić – niezależnie, czy będzie to energooszczędne oświetlenie LED, kosze do sortowania odpadów w mieszkaniu czy żywność organiczna” – powiedziała Katarzyna Dulko-Gaszyna, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail Polska Sp. z o.o.

Więcej informacji na temat European Business Awards:
www.businessawardseurope.com
http://www.businessawardseurope.com/nationfinalist12

Więcej informacji na temat zrównoważonego rozwoju w IKEA:
www.ikea.pl/przyszlosc
________________________________________

Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

IKEA jest liderem, innowatorem oraz doradcą w zakresie wyposażenia wnętrz, którego celem jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. IKEA jest godną zaufania, stabilną finansowo i stale rozwijającą się firmą. IKEA w Polsce posiada obecnie osiem sklepów, które w roku finansowym 2012 odwiedziło ponad 19 milionów osób. Ponadto, poprzez Inter IKEA Centre Polska, firma zbudowała i zarządza siedmioma parkami oraz centrami handlowymi. W Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego zlokalizowane jest Regionalne Centrum Dystrybucyjne, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Biuro Zakupów współpracuje z producentami mebli i artykułów wyposażenia wnętrz w regionie Europy Centralnej, dostarczając meble i artykuły wyposażenia wnętrz do sieci IKEA na całym świecie.




Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS