Zapach Armani unosi się w kinach
Kampania reklamowa nowej kolekcji perfum Giorgio Armani
Po raz pierwszy w Polsce zapach spod znaku Giorgio Armani są promowane na plakatach reklamy zewnętrznej (tzw. outdoor). To wynik nowego sposobu podejścia do strategii reklamowej, związanej z wprowadzeniem nowego zapachu z linii Emporio Armani - gamy zapachów kierowanej do ludzi młodych. Nowe podejście zostało zaproponowane przez dom mediowy Optimedia. Jego wyrazem jest także wspomagająca kampania w kinach. Przed seansami filmowymi emitowany jest film reklamowy. W holach kinowych nowy zapach promują animatorki. Na początek kampanii nie przypadkowo została wybrana premiera filmu "Matrix Rewolucja". Grupą docelową są kobiety i mężczyźni w wieku 20-35 lat, zaliczani do grupy tzw. liderów opinii, mieszkańcy dużych miast. Adaptację kreacji przygotowała agencja rekalmowa Publicis.
Kolorystyka nowego przekazu reklamowego to czerwień i czerń, kolory dominujące w ostatniej kolekcji Armaniego sezonu jesień/zima 2003. To również kolory flakonów - czerwonego "dla Niej" i czarnego "dla Niego". Film i plakaty bazują na tym odważnym połączeniu kolorów oraz prowokującym przekazie - dwoje ludzi, których połączyła noc. Hasłem przewodnim Kampanii jest anglojęzyczne hasło "Get together in the night".
Spot reklamowy jest wyświetlany w kinach znajdujących się w bezpośredniej bliskości centrów handlowych i działających w nich perfumerii Sephora oferujących produkty Armaniego. Dla zwiększenia zauważalności spotu, jest on pokazywany w specjalnym bloku przed samym filmem. Optimedia tak zaplanowały kampanię, by wykorzystać filmy o największej oglądalności, w tym trzecią część wchodzącego właśnie na nasze ekrany filmu "Matrix".
Outdoor wykorzystuje najwyższej jakości nośniki winylowe w formacie 6x3 metra z tylnym oświetleniem, tzw. "backlite". Optimedia zadbały o umieszczenie ich w centrach miast, przy centrach rozrywki, kinach, galeriach handlowych i głównych ciągach komunikacyjnych.
Trzecim elementem wspierającym kampanię, po za outdoorem i spotem, są działania off-screenowe w holach sal kinowych. Ubrane w czerwone sukienki hostessy będą rozdawać czarne i czerwone bransoletki lub paski zapachowe. Pojawią się także standy eksponujące logo produktu.
"Perfumy Giorgio Armani nie były jeszcze w Polsce reklamowane poprzez plakaty. Dobraliśmy lokalizacje w ten sposób, by były one położone między innymi blisko centrów handlowych, w tym perfumerii. Ich celem jest wsparcie sprzedaży, ale także dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów" - powiedział Szymon Marek z Optimedia Poland i dodał: "Produkty Armaniego są zaliczane do luksusowych. Kampania reklamowa powinna to odzwierciedlać. Dlatego sięgnęliśmy po ekskluzywne rozwiązania: najwyższej jakości winylowy outdoor, precyzyjnie wybrane lokalizacje, spot puszczany przed kinowymi hitami sezonu, próbki zapachów rozdawane w kinowych holach przez hostessy. Dzięki zastosowanym środkom ta kampania stała się produktem samym w sobie".
Dołącz do dyskusji: Zapach Armani unosi się w kinach