Uwaga na „konkursy”-eventy na Facebooku - tym razem z Google
Na Facebooku pojawiły się kolejne fanpage’e ze spamerskimi eventami obiecującymi darmowe ubrania - tym razem z logo Google. Warunkiem jest zaproszenie do tego wszystkich swoich znajomych.
Pierwsze podejrzane konkursy dla polskich użytkowników Facebooka pojawiły się w niedzielę. Dodał je - w formie eventów - administrator fanpage’a „klikam - wygrywam”. Zadaniem użytkowników było potwierdzenie swojego udziału w danym wydarzeniu, zaproszenie do niego wszystkich swoich znajomych i wpisanie odpowiedniej formułki na wallu „klikam - wygrywam”. Na nagrody, które można było rzekomo zdobyć, wskazywały same nazwy eventów, np. „Zgarnij bony do Ikea / H&M / Sephora - NOWA EDYCJA!” czy „Bluzy Facebooka dla Pierwszych 300 000 Fanów!”.
Fanpage dość szybko został zgłoszony administratorom jako spamerski i częściowo zablokowany. Zanim to jednak się stało, na jego wallu zaroiło się od deklaracji typu „Biorę udział - rozmiar M” czy „Chcę bluzę - męska L”. Twórcy fałszywego konkursu kazali bowiem użytkownikom wpisywać swoje rozmiary odzieży, w których chcieliby też dostać bluzy Facebooka.
Tymczasem w poniedziałek wieczorem pojawiły się kolejne podobne fanpage’e: „Google T-shirt” i „Google buty”. Obie strony utworzyły konkursy-eventy z analogicznymi zasadami: trzeba potwierdzić swój udział, zaprosić wszystkich znajomych i wpisać się na wallu. Tym razem gadżety ma otrzymać pierwszych 200 lub 300 tys. użytkowników, którzy polubią fanpage. Efekt: w kilka godzin obie strony zyskały po kilka tysięcy fanów, a do eventu z butami zapisało się kilkanaście tysięcy osób.
O szyderczym poczuciu humoru twórców konkursów może świadczyć to, że w ich opisach znajduje się przestroga: „Nie wierzcie podrabianym Wydarzeniom”. Natomiast wśród ulubionych stron obu „Google’owych” fanpage’y znajdują się strona o nazwie „Jak polubi to 100 tysięcy osób wykąpie się w szambie” oraz… „Bezpieczny Fbook”.
Warto przypomnieć, że konkursy promocyjne na Facebooku nie mogą wykorzystywać natywnych opcji tego serwisu, np. komentarzy, wpisów czy wydarzeń, tylko powinny być oparte na aplikacjach. Jeśli więc konkurs funkcjonuje jako wydarzenie, można mieć pewność, że nie prowadzi go profesjonalna firma.
Dołącz do dyskusji: Uwaga na „konkursy”-eventy na Facebooku - tym razem z Google