Typowo wielkomiejskie 'Dzień Dobry'
'Ciesz się życiem'- pod takim hasłem wystartowała kampania nowego oblicza magazynu Dzień Dobry.
Grupą docelową tytułu oraz kampanii jest wielkomiejski mieszkaniec w wieku 25-45 lat.
Analizując życie miasta oraz w wyniku przeprowadzonych badań wydawca zdecydował się na komunikację emocji wokół marki, której osobowość streszczają 4 słowa - klucze: życie, kultura, testy, inspiracje.
„ Nowe Dzień Dobry to nowoczesny magazyn, który inspiruje ciekawymi pomsłami na spędzenie wolnego czasu, pokazuje jak cieszą się życiem nasi znajomi, sąsiedzi czy ci ciekawi ludzie, których jeszcze nie zdążyliśmy poznać” – opowiada Janusz Kieś, redaktor naczelny.
Nowym sloganem pozycjonującym magazyn jest „Pierwszy typowo wielkomiejski tygodnik”.
„Tworzymy nową kategorię na rynku prasowym. Tymi działaniami chcemy nie tylko stworzyć nową, inną jakość. Chcemy zachować w kategorii pierwszeństwa miano absolutnego lidera w zakresie innowacji, tu: wielkomiejskiej marki. Od tej strony znają nas reklamodawcy chociażby przy okazji tworzenia pionierskich wówczas na rynku magazynów kolorowych: Dzień Dobry na fali, czy Dzień Dobry w górach”. Obecnie w swoich działaniach marketingowych kierujemy się wypracowaniem na tyle nowatorskiej strony produktu, aby zdecydowanie wyróżnić się na tle bezpłatnych pism dotychczas oferowanych na polskim rynku” – mówi Ewelina Bagińska, Marketing Manager wydawnictwa - Wierzę, że tymi zabiegami udało nam się jasno spozycjonować magazyn trafiając do młodej, aktywnej i poszukującej nowości grupy odbiorców.”
Kreację oraz strategię opracowała agencja reklamowa Dream Team.
Nośniki wykorzystane w kampanii zostały dobrane pod kątem dotarcia do wielkomiejskiej społeczności: Metro warszawskie – naklejki podłogowe, radiostacje lokalne oraz ogólnopolski RMF, działania offscreen i onscreen w sieci Multikino. Wsparciem kampanii są autopromocyjne layouty zamieszczone w magazynie.
Wydawca Dzień Dobry zainwestował również w nowoczesny wizerunek kolportera. Odtąd kolporterzy będą ubrani w bezrękawniki w kolorze czarno-czerwonym oraz baseballówki w kolorystyce czerwono-czarnej. Zabieg ten spowodowany jest odejściem od dotychczasowej kolorystyki logotypu szaro- granatowej na rzecz czerwonego.
Poza działaniami off-line zaplanowano także działania on-line, m.in. magazyn zawiązał współpracę z portalem Interia pl, gdzie pod adresem www.dd.interia.pl można przeczytać całość wydania papierowego, podsykutować na forum, czy skomentować artykuły. Jest również możliwość pobrania pisma w formacie pdf. Kampania w internecie promująca nowy wizerunek wielkomiejskiego tygodnika opiera się o minisite: www.typowowielkomiejski.pl.
Dołącz do dyskusji: Typowo wielkomiejskie 'Dzień Dobry'