„M jak miłość” i „Rolnik szuka żony” z najwyższymi cenami reklam w ofercie TVP na grudzień
W opublikowanym właśnie cenniku Telewizji Polskiej na grudzień najdroższe są ceny reklam przy serialu „M jak miłość” w TVP2 i programie „Rolnik szuka żony” w TVP1. Spoty przy pogodzie i sporcie kosztują więcej niż przy „Wiadomościach”.
W grudniu reklamodawcy najwięcej - 109 tys. zł - zapłacą za spot, który pojawi się w bloku przy serialu „M jak miłość” w TVP2 (cena netto dla spotu 30-sek., bez rabatów). Stawki przy pozostałych serialach w telewizyjnej Dwójce są sporo niższe.
Cena za reklamę przy „Na dobre i na złe” wynosi 65,8 tys. zł. 400 zł mniej kosztuje najdroższy spot przy „Barwach szczęścia”, a na reklamę przy serialu „Na sygnale” trzeba wydać nawet 61,9 tys. zł.
Zdecydowanie niższe są stawki dla piątkowych produkcji: „O mnie się nie martw” i „Rodzinka.pl”. Wynoszą odpowiednio: 43 tys. zł i 32,6 tys. zł.
Marketerzy zainteresowani blokiem przy „Magazynie Expressu Reporterów” muszą się liczyć z wydatkiem rzędu 59,4 tys. zł.
W TVP1 najdroższe są spoty przy niedzielnych wydaniach prognozy pogody i serwisu sportowego, nadawanych zaraz po „Wiadomościach”. Na spot przy prognozie pogody trzeba przeznaczyć 78 tys.zł, a przy sporcie - 76,5 tys. zł. Sporo mniej kosztują reklamy przy tych pozycjach w dni robocze. Wynoszą odpowiednio: do 54.2 tys. zł i do 40 tys. zł.
Dużo niższe stawki obowiązują w blokach reklamowych przy „Wiadomościach”. Cena za spot w niedzielny wieczór wynosi 36,3 tys. zł, zaś w dni robocze nie przekracza 62,5 tys. zł.
Spośród pozostałych programów telewizyjnej Jedynki najdroższe reklamy ma niedzielny program „Rolnik szuka żony”. Za 30-sekundowy spot reklamodawcy muszą zapłacić nawet 71,8 tys. zł. Ponad połowę mniej kosztują spoty przy programach „The Wall Wygraj Marzenia” i „Big Music Quiz” - ceny wynoszą odpowiednio: 26,5 tys. zł i 23,8 tys. zł.
Na spot przy „Sprawie dla reportera” marketerzy wydadzą natomiast do 45 tys. zł.
Wśród seriali emitowanych w TVP1 najdroższe reklamy są przy „Blondynce” - maksymalna stawka zamyka się w kwocie 63,5 tys. zł. Na 45,8 tys. zł wyceniono spot przy „Ojcu Mateuszu”, a za reklamę przy „Dziewczynach ze Lwowa” trzeba wydać 33,5 tys. zł.
W grudniowe weekendy na antenie TVP1 zagoszczą transmisje z Pucharu Świata w skokach narciarskich. Ceny reklam przy nich nie są jednak zbyt wygórowane – nie przekraczają 45,3 tys. zł.
12 grudnia TVP1 pokaże mecz w piłkarskiej Ligi Mistrzów - spot przy tej relacji wyceniono na 38,9 tys. zł.
W wigilijny wieczór widzowie Jedynki będą mogli obejrzeć „Koncert Kolęd” - najdroższa reklama przy nim kosztuje 34 tys. zł.
Biuro Reklamy TVP jako pierwsze podało ceny reklam na grudzień i rozpoczęło ich sprzedaż. Sprzedaż wg cennika potrwa do 22 listopada br., a zamówienia na pakiety KZP będą przyjmowane do 19 listopada br.
Według danych Nielsen Audience Measurement w październiku br. średnia widownia minutowa TVP2 wynosiła 545 778 widzów, a udział stacji w rynku oglądalności - 8,85 proc., natomiast w przypadku TVP1 było to 522 316 widzów i 8,47 proc.
Dołącz do dyskusji: „M jak miłość” i „Rolnik szuka żony” z najwyższymi cenami reklam w ofercie TVP na grudzień