SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

T-Mobile Polska z 8,3 mln abonentów. Narzeka na inflację

Na koniec marca br. T-Mobile Polska miał 12,57 mln użytkowników, z których 8,27 mln korzystał z ofert abonamentowych. Skorygowany zysk EBITDA telekomu wzrósł znacznie bardziej niż przychody. - Połączenie dezaktywacji nieużywanych kart przedpłaconych, negatywnych skutków regulacji MTR i wciąż rosnących cen stanowiło prawdziwe wyzwanie - zaznacza szef finansów T-Mobile Polska.

Rok do roku liczba abonentów T-Mobile Polska poszła w górę z 8,07 do 8,27 mln, zaś w przypadku klientów korzystających z ofert prepaidowych zmalała z 4,48 do 4,31 mln zł. W segmencie prepaidowym nastąpił spadek, ponieważ firma dezaktywowała 150 tys. nieużywanych kart SIM, które w 2022 roku rozdano uchodźcom z Ukrainy.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

- W ostatnim czasie przekroczyliśmy próg 1 miliona użytkowników naszego programu Magenta Moments, co wyraźnie pokazuje, że klienci doceniają korzyści, jakie otrzymują będąc z nami. Uruchomiliśmy również Magenta Experience Center, aby być jeszcze bliżej naszych klientów, którzy w naszym pierwszym sklepie flagowym nowego typu mogą doświadczyć pełni możliwości świata T‑Mobile - opisuje w komunikacie Andreas Maierhofer, prezes T‑Mobile Polska.

Coraz więcej światłowodu w T‑Mobile Polska

Operator podkreśla, że w zeszłym kwartale zanotował sprzedaż abonamentów mobilnych o 15 proc. wyższą niż przed rokiem. Zwiększyła się też sprzedaż pakietów usług dla domu, które stanowiły blisko 45 proc. umów dotyczących internetu światłowodowego.

- Najlepsza technologia znalazła się wyjątkowo mocno w centrum uwagi w tym kwartale, ponieważ uruchomiliśmy największą sieć 5G C-band, co umożliwiło nam dotarcie do klientów z usługami mobilnymi o niespotykanej dotąd jakości, konkurencyjnymi nawet w porównaniu do usług światłowodowych. Widzimy, że klienci, którzy otrzymali możliwość przetestowania pełni możliwości 5G, chętniej wybierają wyższe plany, które oferują im jeszcze więcej możliwości niż dotychczas - podkreśla Andreas Maierhofer.

Przychody grupy kapitałowej T‑Mobile Polska zwiększyły się o 0,9 proc. do 1,73 mld zł, przy czym wpływy ze sprzedaży usług podskoczyły o 5,8 proc. Natomiast skorygowany zysk EBITDA - o 3,3 proc. do 453 mln zł.

CZYTAJ TEŻ: T-Mobile z większym zasięgiem 5G. Wydłuża promocję dla klientów prepaidowych

- Wzrost przychodów z usług o 5,8 proc. pokazuje, że jest to jeden z najbardziej dynamicznych pierwszych kwartałów w ostatnich latach. To najlepszy dowód, że jesteśmy nie tylko gotowi do radzenia sobie z wyzwaniami, ale także do skutecznego konkurowania na rynku i osiągania celów bez względu na otoczenie - uważa Juraj Andras, członek zarządu ds. finansowych w T‑Mobile Polska.

Firma zaznacza, że dalej odczuwa wzrost kosztów. Wydatki pracownicze zwiększyły się w efekcie podwyżki płac wprowadzonej pod koniec ub.r. Wzrosły też koszty prawie wszystkich usług zewnętrznych, a także cen wynajmu powierzchni handlowych (indeksowanych do poziomu inflacji z ub.r.).

- To był mocny początek roku, zarówno pod względem operacyjnym, jak i finansowym. Połączenie dezaktywacji nieużywanych kart przedpłaconych, negatywnych skutków regulacji MTR i wciąż rosnących cen stanowiło prawdziwe wyzwanie. Natomiast dzięki utrzymaniu mocnego komercyjnego momentum, udało nam się poprawić wszystkie kluczowe czynniki operacyjne i finansowe, byliśmy wstanie pokonać wszystkie przeszkody, ale także osiągnąć solidny wzrost i utrzymać tempo działania - dodaje Juraj Andras.

Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska z 8,3 mln abonentów. Narzeka na inflację

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
sg
Nie klienci chętnie wybierają wyższe plany a po prostu oferty są droższe, więc nie mają wyboru.
2 0
odpowiedź