SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

"Super Express" w nowej makiecie

Od piątku "Super Express" będzie ukazywał się z nowym działem"Opinie" oraz w nowej makiecie. Jak zapowiada redaktor naczelnygazety, "Super Express" ma być "prestiżowym tabloidem".

- Chcemy robić prestiżowy tabloid. Od dzisiaj gazeta jestbardziej elegancka, posiada uporządkowaną kolorystykę. Pozostajemytytułem bulwarowym, ale to nie znaczy, że nie będziemy rzetelni iciekawi - powiedział wczoraj nowy naczelny dziennika SławomirJastrzębowski, który kieruje redakcją od początku grudnia br.

W redakcji SE nastąpiły poważne zmiany kadrowe. Od grudniazastępcami naczelnego zostali: Stanisław Drozdowski, pierwszyzastępca redaktora naczelnego, odpowiedzialny za nowe projekty,internet i sport, Adam Michejda - odpowiedzialny za porady, dodatkii sekcję magazyn, Paweł Biedziak - odpowiedzialny za dział śledczy,Hubert Biskupski dotychczas kierownik działu wydarzenia, terazodpowiedzialny za dział wydarzenia i redakcje lokalne, KatarzynaKozłowska tworząca dział polityka i opinie, MałgorzataGuss-Gasińska, odpowiedzialna za dział rozrywka i Super ExpressTV.

W nowym układzie artykuł z pierwszej strony (cover story),pojawia się nie jak to ma zwykle miejsce w środku gazety, ale odrazu na drugiej stronie.

- Chcemy jeszcze bardziej uprościć nawigację. Od teraz czytelniknie musi szukać głównego tematu wewnątrz gazety, ale znajduje gotuż po przewróceniu pierwszej strony - mówi Jastrzębowski.

Tuż za "jedynką" pojawił się nowy dział w dzienniku - "Opinie".W układzie strony tytuł wyróżniony został na lewym marginesie.

- Super Express już nie tylko ma wzbudzać sensację, ale równieżkształtować opinie. Rezygnujemy też z niewyraźnych kolorów. W nowejmakiecie obowiązują jedynie żywe wyraziste kolory: czerwony, czarnyi zielony - mówi naczelny.

Pojawił się też drugi nowy dział "Radzimy". - Wiemy, że nasiczytelnicy tego od nas oczekują.

Interesującą zmianą wprowadzoną przez zespół nowego dyrektoraartystycznego Piotra Dąbrowskiego jest wprowadzenie dwóch okładek.Oddzielna okładka pojawiła się dla obszernego w gazecie działusportowego.

- Od czerwca sprzedaż Super Expressu nieustannie rośnie, średnio5 proc. na miesiąc - powiedziała Małgorzata Golińska, dyrektorwydawniczy Media Express, wydawca Super Expressu, który od zeszłegomiesiąca jest wydawany przez Murator SA.

Rosną też przychody reklamowe, miesięcznie średnio o 33proc.

W ostatnim czasie Super Express zrealizował kilka kolekcjiwydawniczych: Hity na Czasie, Markowe Hity, kolekcja z KapitanemKlossem. Kierownictwo zapewnia, że podobne kolekcje będąkontynuowane.

Obecna na konferencji Agnieszka Anielska, prezes zarządu MediaExpress, powiedziała, że w najbliższym czasie redakcja Radia Eska,zorganizowanego wokół Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych,które są właścicielem Media Express, przeniesie się do budynku przyulicy Jubilerskiej w Warszawie, czyli do siedziby Super Expressu. Wtej chwili warszawski newsroom Eski mieści się na ulicySenatorskiej.

- W wyniku przenosin oba newsroomy zostaną połączone, co pozwolina generowanie wspólnych, przeznaczonych do obu mediów treści -powiedziała Agnieszka Anielska.

Anielska nie zaprzecza coraz wyraźniejszym głosom, jakoby MediaExpress szykował się do wypuszczenia na rynek drugiegotabloidu.

- Obserwujemy rynek, przede wszystkim nowy dziennik Polska, aleteż zmiany w Rzeczpospolitej. Rzeczywiście, dużo łatwiej wejśćdzisiaj w sektor prasy bulwarowej niż opiniotwórczej - komentuje tedoniesienia.

Powiedziała też, że po wprowadzeniu nowej makiety wydawca nieoczekuje gwałtownego wzrostu sprzedaży, który wynosi ok. 200 tys.egz. Nowych czytelników SE zamierza jednak pozyskać od największegokonkurenta czyli Faktu. Zmiany w makiecie mają też zainteresowaćmłodych czytelników.

Odświeżeniu gazety nie towarzyszy kampania reklamowa. Na dniachruszyła jedynie nowa kampania promująca w SE loterię, mającazwrócić też uwagę na zmiany w gazecie.

Dołącz do dyskusji: "Super Express" w nowej makiecie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl