SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rzeczpospolita jak The Times

Od 15 października Rzeczpospolita (Presspublica), wydawana będzie w nowym, kompaktowym formacie. Tym samym gazeta dołączy do grona takich tytułów jak "The Independent", "The Times", "Die Welt", "Le Figaro" i innych opiniotwórczych dzienników, które już zmieniły format broadsheet na kompakt.

- Zmiana formatu wychodzi naprzeciw oczekiwaniom czytelników a także dostosowuje się do zmieniającego się stylu konsumpcji prasy - podaje wydawca Rzeczpospolitej. Z badań wynika, że duży format gazety, chociaż stanowi wyróżnik na rynku, jest barierą w pozyskaniu nowych grup czytelników. Niewygodę w czytaniu "Rzeczpospolitej" zgłaszali też stali czytelnicy tytułu.

Wprowadzeniu kompaktowego formatu towarzyszyć będzie bardziej przejrzysty layout. W nowym formacie będą lepiej eksponowane sekcje: kultura, nauka, styl życia, sport. Intencją wydawcy jest wzmocnienie postrzegania "Rzeczpospolitej" jako gazety ciekawej, lecz wciąż profesjonalnej, rzetelnej i kompleksowej. Niezmieniony zostanie charakter stron ekonomicznych i prawnych, które stanowią o unikalności tytułu. Serwis rzeczpospolita.pl stanie się również bardziej użyteczny. Wzbogaci się m.in. o nowy serwis dla prenumeratorów.

Zmianę mają też odczuć reklamodawcy. Format kompakt i zmieniona siatka modułowa wymagały stworzenia nowego cennika. Przy jego tworzeniu wzięto pod uwagę konkurencyjność kosztową, a elementem wyjściowym stał się koszt dotarcia w grupie docelowej. Tym samym cena całej strony ulegnie obniżeniu o średnio 16%. Pojawią się także nowe formaty reklamowe.

Przeobrażeniem towarzyszy strategia pozycjonowania i promocji tytułu. Wydawca stawia sobie za cel tworzenie gazety ogólnoinformacyjnej, będącej jednoczesnym liderem w segmencie ekonomiczno-prawnym. Rozszerzenie formuły gazety ma na celu zwrócenie uwagi na mniej znaną stronę "Rzeczpospolitej" - artykuły spoza tematyki biznesowo-politycznej.

Zmianie formatu towarzyszyć będą spójne z wizerunkiem gazety serie wydawnicze i kolekcjonerskie. Najbliższe przedsięwzięcia to: seria "Cinema Rzeczpospolita"; kolekcja 15 filmów (DVD) produkcji europejskiej spod znaku Gutek Film oraz cykl koncertów ze studia Agnieszki Osieckiej dla radiowej "Trójki".

Jak podaje wydawca w przyszłym roku kolejne przeobrażenia dziennika. Mają one dotyczyć zarówno oferty produktowej jak i polityki sprzedaży i promocji.

Sprzedaż "Rzeczpospolitej" w pierwszym półroczu br. wyniosła 144 433 egz. (ZKDP).

Dołącz do dyskusji: Rzeczpospolita jak The Times

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl