Reklama Dzieciom po raz czternasty
13 października ruszyła XIV edycja akcji charytatywnej Telewizji Polskiej Reklama Dzieciom 2006.
Jak co roku, jej głównym punktem będzie nadawany w Wigilię Bożego Narodzenia w TVP1 blok reklamowy, z którego cały dochód przeznaczony zostanie na potrzeby dzieci.
Charytatywny blok reklam nadany zostanie w Wigilię przed "Wiadomościami" o godz.19.30. Jak co roku, będzie to jedyny blok reklamowy w tym dniu na antenach Telewizji Polskiej, a za udział w nim sponsorzy akcji zapłacą specjalną cenę. Z roku na rok suma zebrana podczas akcji jest większa. W roku 2003 dzięki hojności reklamodawców zebrano 998 tysięcy złotych, w roku 2004 suma ta wzrosła do 1 392 000 zł a w ubiegłym roku osiągnęła rekordową wysokość 2 300 000 zł.
Tegoroczny dochód z akcji podzielony zostanie między instytucje i organizacje, które złożą odpowiedni wniosek w Biurze Zarząd i Spraw Korporacyjnych TVP. O przyznaniu dotacji zdecyduje powołana przez TVP Komisja ds. Darowizn. Wnioski będą przyjmowane do 31 grudnia 2006 r., (decyduje data stempla pocztowego). Lista beneficjentów tegorocznej akcji zostanie ogłoszona w pierwszym kwartale 2007.
Pieniądze zabrane podczas zeszłorocznej akcji przeznaczono na wsparcie stu dziewięciu różnych projektów. Wśród obdarowanych instytucji znalazły się min.: Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci Upośledzonych Umysłowo „Dzieciom Radość” (środki przeznaczono na utworzenie sali terapeutycznej), Dom Dziecka „Moja Rodzina” Zgromadzenia Świętego Michała Archanioła ( remont i modernizacja pokoi dla wychowanków domu), Fundacja Antidotum Pro Alergie (turnusy rehabilitacyjne, sanatoryjne, klimatyczne), Fundacja Pomocy Dzieciom z Chorobą Nowotworową (prowadzenie ośrodka całodobowych pobytów dla dzieci chorych na raka i ich rodzin), Fundacja Gajusz – Hospicjum Domowe dla Dzieci (zakup sprzętu medycznego do hospicjum), Stowarzyszenie Rodziców i Opiekunów Dzieci Niepełnosprawnych „Wspólna troska” (zajęcia rehabilitacyjne dla dzieci niepełnosprawnych z upośledzeniem umysłowym), Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy (zakup sprzętu rehabilitacyjnego oraz zajęcia rehabilitacyjne dla wychowanków ośrodka), Stowarzyszenie Charytatywne „Dobromir” (turnusy rehabilitacyjne dla podopiecznych), Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (urządzenie placu zabaw dla dzieci niepełnosprawnych). TVP przekazała także środki pieniężne na zabiegi operacyjne oraz zakup specjalistycznych protez kończyn, aparatów słuchowych, pomp insulinowych, infuzyjnych i baklofenowych dla dzieci i młodzieży.
Dołącz do dyskusji: Reklama Dzieciom po raz czternasty