Polsat liderem rynku telewizyjnego (top 150 kanałów)
W maju br. liderem oglądalności w rynku telewizyjnym był Polsat. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotował TVN24, a z nowych kanałów DVB-T najwyżej uplasowała się 8TV. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w maju 2017 roku pierwsze miejsce zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem maja 2016 roku wzrósł o 1,33 proc. i wyniósł 11,43 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.
Wiceliderem był TVN (jego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,17 proc. do 9,88 proc.), a trzecie miejsce zajęła TVP1 (9,04 proc. udziału; w dół o 11,29 proc.). Oczko niżej uplasowała się Dwójka (7,72 proc. udziału; w dół o 15,63 proc.).
Czołową piątkę uzupełnia TVN24, którego udział wyniósł 4,66 proc., po wzroście o 20,41 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.
Na 10. lokacie znalazła stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowo-serialowych. Udział tego kanału uplasował się na poziomie 1,68 proc. (wzrost o 12,75 proc.).
Liderem oglądalności wśród stacji dziecięcych było TVP ABC (do góry o 37,66 proc. do 1,06 proc.), dokumentalnych - Fokus TV (- 2,63 proc. do 0,74 proc.), muzycznych - Polo TV (- 13,95 proc. do również 0,74 proc.), lifestylowych - TVN Style (- 9,21 proc. do 0,69 proc.), a sportowych - Eurosport 1 (- 20 proc. do 0,44 proc.).
26. pozycję zajął nowy kanał Super Polsat, który 2 stycznia br. w naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Polsat Sport News. Jego średni udział w maju br. wyniósł 0,64 proc., podczas gdy wynik Polsatu Sport News w maju ub.r. to 0,40 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany nowy kanał w zestawieniu.
Wśród nowych stacji z naziemnej telewizji cyfrowej najlepiej wypadła 8TV. Uplasowała się ona na 51. miejscu, a jej średni miesięczny udział w rynku telewizyjnym w analizowanym miesiącu wyniósł 0,30 proc. Jest to kanał, który 28 września ub.r. na MUX-1 w ramach naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Eskę TV.
Od 61. do 94. miejsca w zestawieniu zajęły nowe kanały, które w 2016 roku rozpoczęły nadawanie na ósmym multipleksie w naziemnej telewizji cyfrowej: Metro (0,20 proc. udziału w rynku), Nowa TV (0,19 proc.), Zoom TV (0,17 proc.) i WP (0,11 proc.).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 z drugiego miejsca na pozycję lidera awansował TVN, którego udział wyniósł tutaj 13,02 proc., po wzroście o 4,16 proc. Na drugie miejsce spadł Polsat. Jego wynik w maju 2017 roku zmniejszył się o 1,59 proc. do 12,98 proc.
Trzecia była TVP2 (6,36 proc udziału; w dół o 19,90 proc.), a czwarta - TVP1 (5,62 proc., spadek o 15,62 proc.).
Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (do góry o 7,83 proc. do 2,48 proc.).
Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowo-serialowych zajęły TVP Seriale (+ 18,18 proc. do 1,95 proc.), muzycznych - Polo TV (- 8,06 proc. do 1,14 proc.), lifestylowych - TVN Style (+ 5,94 proc. do 1,07 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 21,33 proc. do 0,91 proc.), dokumentalnych - Discovery Channel (- 17,78 proc. do 0,74 proc.), a sportowych - Polsat Sport (- 23,81 proc. do 0,32 proc.).
Dołącz do dyskusji: Polsat liderem rynku telewizyjnego (top 150 kanałów)