Radio Maryja ma najmniejszą słuchalność w historii. Duże spadki Audytorium 17 i VOX FM
W okresie od sierpnia do października br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM, które pochwalić się mogło zdecydowanie największym wzrostem udziału w zestawieniu. Najwięcej straciła Trójka, a Radio Maryja odnotowało najgorszy wynik w historii nadawania - raport Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od sierpnia do października 2019 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 27,8 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej udział zwiększył się o 1,9 pkt. proc. - zdecydowanie najbardziej w zestawieniu.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12,4 proc. (udział tej stacji względem fali sierpień-październik 2018 wzrósł o 0,1 pkt. proc.).
Od kwietnia br. redaktorem naczelnym stacji jest na stałe Michał Celeda, a dyrektorem muzycznym - Agnieszka Woźniak. W ostatnim czasie z rozgłośnią rozstała się dyrektor informacji Katarzyna Buszkowska, jej obowiązki przejął wspomniany już wyżej Celeda.
Ostatnią lokatę podium uzupełnia sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 8 proc., po wzroście o 0,6 pkt. proc.
Tuż za podium uplasowała się publiczna Jedynka. Udział tej stacji spadł o 0,2 pkt. proc. do 6,1 proc. Czołową piątkę zamyka Trójka z wynikiem na poziomie 4,7 proc. - jednym z najniższych przynajmniej od początku lat 2000. W najnowszej fali udział PR 3 poszedł w dół o 0,9 pkt. proc., czyli najbardziej w zestawieniu.
W sierpniu ub.r. zmienił się prezes Polskiego Radia - najpierw zawieszonego, a niedługo potem odwołanego Jacka Sobalę zastąpił Andrzej Rogoyski - początkowo oddelegowany na to stanowisko z rady nadzorczej, a w listopadzie powołany na nie na stałe. Natomiast w marcu br. z zarządu spółki odwołano Mariusza Staniszewskiego, w jego miejsce nie wyznaczono nowej osoby.
Wysoki wzrost, wynoszący 0,4 pkt. proc., osiągnęło Radio Plus, którego wynik zwiększył się do 2,5 proc.
Znaczące spadki odnotowały: Audytorium 17 (o 0,7 pkt. proc. do 4,5 proc. udziału) i VOX FM (również o 0,7 pkt. proc. do 3,4 proc.). Z kolei o 0,4 pkt. proc. do 1,1 proc. spadł udział Radia Maryja, które zanotowało najniższą słuchalność w historii nadawania.
Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.
Dołącz do dyskusji: Radio Maryja ma najmniejszą słuchalność w historii. Duże spadki Audytorium 17 i VOX FM