Polsat wyprzedził TVN, duży wzrost Polsatu Sportu
Największe wpływy z reklam wśród stacji telewizyjnych w lutym br.miał Polsat, któremu udało się wyprzedzić TVN. Na czele kanałówtematycznych znalazł się Polsat Sport, który jednocześnie zanotowałnajwiększy wzrost w rankingu zarabiając dwa razy więcej niż roktemu. Reklamodawcą numer jest Unilever Polska.
Cennikowe wpływy z reklam Polsatu w styczniu br. wyniosły 163,8mln zł i były o 43,7 proc. wyższe niż w analogicznym miesiącuzeszłego roku. Pozwoliło to stacji Zygmunta Solorza-Żaka awansowaćna pierwszą pozycję w rankingu najlepiej zarabiających z reklamytelewizyjnej - wynika z danych firmy TNS OBOP przygotowanych dlaportalu Wirtualnemedia.pl (dane powstały na podstawie oficjalnychcenników, nie obejmują rabatów).
Na drugim miejscu znalazła się telewizja TVN, która zanotowałaprzychody reklamowe na poziomie 139,8 mln zł (4,6 proc. więcejlutym 2007 roku).
Na trzeciej pozycji uplasowała się stacja TVP 1 z kwotą 102,1mln zł, o 4,1 proc. wyższą niż rok wcześniej.
Natomiast TVP 2 - czwarta w rankingu - odnotowała spadek wpływówz reklam z poziomu 69,2 mln zł do 63,9 mln zł.
Pierwszą piątkę kanałów zamyka Polsat Sport, który w lutym br.zarobił 27,2 mln zł i był liderem wśród stacji tematycznych,odnotowując jednocześnie największy relatywny wzrost przychodów - o96,9 proc.
Na szóstym miejscu uplasowała się TV Puls z kwotą 20,5 mln zł.Rok temu stacja ta nie była monitorowana przez TNS OBOP.
II 2008 | ZMIANA | |
Polsat | 163 875 366 zł | 43,7% |
TVN | 139 768 667 zł | 4,6% |
TVP1 | 102 102 035 zł | 4,1% |
TVP2 | 63 928 043 zł | -7,6% |
Polsat Sport | 27 232 800 zł | 96,9% |
TVPuls | 20 452 787 zł | X* |
TVN 24 | 14 216 847 zł | 19,5% |
AXN | 12 448 140 zł | -18,7% |
TV4 | 11 951 582 zł | -39,1% |
MTV Polska | 11 668 250 zł | 65,5% |
VIVA Polska | 10 853 945 zł | 56,2% |
TVN Siedem | 9 441 273 zł | -0,4% |
4fun TV | 8 422 047 zł | X* |
Discovery | 7 864 100 zł | 18,3% |
TVP INFO | 7 436 189 zł | 50,6% |
Polsat Zdrowie i Uroda | 7 299 398 zł | 9,9% |
Cartoon Network | 6 621 350 zł | 52,9% |
Jetix | 6 252 455 zł | -21,8% |
Tele 5 | 6 044 505 zł | -47,5% |
VH1 Polska | 5 710 365 zł | X* |
II 2007 | |
TVN | 133 580 588 zł |
Polsat | 114 068 655 zł |
TVP1 | 98 108 285 zł |
TVP2 | 69 180 470 zł |
TV4 | 19 612 497 zł |
AXN | 15 320 320 zł |
Polsat Sport | 13 831 800 zł |
TVN 24 | 11 900 995 zł |
Tele 5 | 11 512 763 zł |
TVN Siedem | 9 479 284 zł |
Jetix | 7 994 576 zł |
MTV Polska | 7 049 420 zł |
VIVA Polska | 6 948 610 zł |
Discovery | 6 647 890 zł |
Polsat Zdrowie i Uroda | 6 644 634 zł |
Kino Polska | 5 498 758 zł |
TVP INFO | 4 938 515 zł |
National Geographic Channel | 4 428 919 zł |
Hallmark | 4 372 340 zł |
Cartoon Network | 4 331 290 zł |
Powyższy ranking uwzględnia stacje wprowadzone przez TNSOBOP do monitoringu reklamowego w marcu 2007 (AXN, TV Puls, Vh1,4fun.TV, Kino Polska, MiniMini, Zone Europe)
X* - rok wcześniej stacja znajdowała się poza TOP20 lub niebyła uwzględniona w monitoringu
Top 20 reklamodawców
Unilever Polska, Nestele Polska i Procter and Gamble OperationsPolska to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamę wtelewizji w styczniu br.
II 2008 | |
UNILEVER POLSKA | 29 564 658 zł |
NESTLE POLSKA | 24 759 469 zł |
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS | 20 067 715 zł |
POLSKA TELEFONIA CYFROWA | 19 194 291 zł |
POLKOMTEL | 17 262 540 zł |
FERRERO POLSKA | 16 244 340 zł |
L`OREAL POLSKA | 13 371 461 zł |
RECKITT BENCKISER | 13 270 965 zł |
PTK CENTERTEL | 12 326 795 zł |
GLAXOSMITHKLINE | 10 599 695 zł |
DANONE | 10 551 325 zł |
COLGATE - PALMOLIVE | 9 975 540 zł |
FIAT AUTO POLAND | 9 011 260 zł |
USPHARMACIA | 8 965 734 zł |
RECKITT BENCKISER HEALTHCARE | 8 735 962 zł |
TVPROMOTION GROUP | 8 239 836 zł |
NIVEA POLSKA | 7 842 630 zł |
MASTER FOODS POLSKA | 7 402 027 zł |
AXEL SPRINGER POLSKA | 6 289 266 zł |
DR. OETKER | 6 068 610 zł |
II 2007 | |
UNILEVER - BESTFOODS | 32 193 152 zł |
NESTLE POLSKA | 24 729 216 zł |
POLSKA TELEFONIA CYFROWA | 17 910 861 zł |
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS | 17 104 966 zł |
PTK CENTERTEL | 15 831 585 zł |
GLAXOSMITHKLINE | 15 093 597 zł |
NIVEA POLSKA | 13 521 475 zł |
L`OREAL POLSKA | 12 913 182 zł |
USPHARMACIA | 12 325 826 zł |
DANONE | 12 134 981 zł |
TVPROMOTION GROUP | 10 714 877 zł |
MASTER FOODS POLSKA | 10 395 202 zł |
FERRERO POLSKA | 9 829 116 zł |
HENKEL | 9 721 107 zł |
POLKOMTEL | 9 524 691 zł |
RECKITT BENCKISER | 9 430 830 zł |
AGORA S.A. | 9 300 978 zł |
COLGATE - PALMOLIVE | 9 035 721 zł |
FRITO LAY POLSKA | 6 351 642 zł |
DR. OETKER | 6 300 442 zł |
Część wzrostów wydatków zaprezentowanych w powyższych tabelkachmoże być konsekwencją pojawienia się w monitoringu reklamowym TNSOBOP nowych stacji tematycznych.
Dołącz do dyskusji: Polsat wyprzedził TVN, duży wzrost Polsatu Sportu