Nowości w Clear Channel Poland
Clear Channel Poland wprowadza nowy system identyfikacji wizualnej swoich produktów
Firma reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland, we współpracy z agencją Martis, opracowuje nowy, spójny system identyfikacji wizualnej dla wszystkich swoich produktów. Po raz pierwszy w historii polskiej reklamy zewnętrznej firma z tej branży przeprowadziła działania z zakresu product identity.
- Opracowanie spójnego systemu identyfikacji wizualnej dla produktów, to działanie mające na celu przejrzystą komunikację naszego portfolio, w którym znajdują się nośniki zarówno powszechnie oferowane na rynku, jaki i rozwiązania oferowane wyłącznie przez Clear Channel Poland. Dzisiejsze portfolio jest wynikiem procesu kształtowania oferty trwającym przez ostatnie 3 lata od momentu przyłączenia kilku firm. W ub. roku zakończyliśmy z sukcesem proces restrukturyzacji sieci citylightów i tablic o formacie 4x3m2, poprawiając ich dystrybucję oraz wizerunek. Przyglądając się możliwościom rynkowym i potrzebom reklamodawców, w 2003r. wprowadziliśmy do stałej oferty dwa nowe produkty - sieci dedykowane w centrach biznesu i na uczelniach. Tym sposobem stworzyliśmy optymalne portfolio, w skład którego wchodzą zarówno nośniki budujące masowy zasięg kampanii reklamy zewnętrznej takie jak tablice 4x3m oraz citylighty, jak również sieci dedykowane ukierunkowane na dotarcie do konsumenta o zdefiniowanym profilu - sieć na uczelniach, w centrach biznesu, wakacyjna sieć Holiday Media oraz reklama w miejscu sprzedaży.
Obecnie rozpoczynamy spójną i rozległą komunikację naszych produktów. Wyrazem tego jest wprowadzany właśnie system identyfikacji wizualnej. W przypadku naszego portfolio to bardzo istotne działanie, gdyż oferujemy wyjątkowo szeroką gamę produktów na polskim rynku reklamy zewnętrznej - powiedziała Anna Nowakowska-Godun, W ramach nowego systemu identyfikacji wizualnej nośniki znajdujące się w portfolio firmy Clear Channel Poland zostały podzielone na trzy główne grupy: nośniki reklamowe, sieci dedykowane i reklama w miejscu sprzedaży. W obrębie tych grup wyodrębniono:
Nośniki reklamowe:
Sieci dedykowane:
Reklama w miejscu sprzedaży:
---> w obrębie wejście i w galerii handlowej
- drzwi wejściowe
- citylighty
---> na hali zakupowej
- wózki zakupowe
- naklejki podłogowe
- zwieńczenia regałów
- stopery
---> w obszarze kasy
- taśmy przesuwne
- separatory "następny klient"
- podajniki do wydawania reszty
Do każdego produktu została przypisana charakterystyczna dla niego ikona (piktogram) oraz kolor, wybrany z palety kolorystycznej obowiązującej w całym koncernie Clear Channel (w oparciu o korporacyjny brand manul). Celem tych działań było zbudowanie przejrzystej identyfikacji produktów oraz opracowanie znaków graficznych (ikon), które komunikują pozycjonowanie poszczególnych nośników.
- Chcemy, aby nasi klienci szybko, wręcz intuicyjnie kojarzyli produkty dostępne w naszej ofercie. Jednocześnie dążymy do tego, aby potrafili identyfikować konkretne korzyści jakie zapewni im wykorzystanie danego nośnika w kampanii reklamowej. Podążając tym tropem przyjęliśmy świadomie zasadę, że w ikonach ilustrujących sieci dedykowane pojawią się sylwetki ludzi. Odpowiednio: sieć na uczelniach przedstawia młodych ludzi, sieć w centrach biznesu - człowieka z teczką, a sieć wakacyjna - beztroskiego wczasowicza. To jednocześnie sygnał dla klienta, informujący do jakich grup docelowych trafi jego reklama wyeksponowana na nośnikach znajdujących się w obrębie danej sieci. - wyjaśniła Anna Nowakowska-Godun, Dyrektor Marketingu Clear Channel Poland.
Spójny system identyfikacji wizualnej produktów to element większego projektu komunikacyjnego Clear Channel Poland zaplanowanego na 2004r., w ramach którego przygotowywane są m.in.
Dołącz do dyskusji: Nowości w Clear Channel Poland