SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

LPP ma nową strategię employer brandingową

Firma odzieżowa LPP, do której należą takie marki, jak Mohito, Reserved czy Cropp wprowadza nową strategię employer brandingową. W centrum uwagi znalazły się : produkt i stojący za nim pracownicy, stąd hasło przyświecające kampanii „Przyciągamy produktami. Inspirujemy ludźmi”. 

Priorytetem LPP jest uzyskanie synergii między działaniami employer brandingowymi, strategią HR oraz celami biznesowymi, tak, by LPP w branży detalicznej postrzegane było jako marka pierwszego wyboru na rynku pracy.

Firma zapowiedziała podwojenie swojej wielkości do końca 2026 roku, a to oznacza konieczność dalszej rozbudowy zespołów. W ramach zintensyfikowanych działań employer brandingowych, LPP dąży do zbudowania wizerunku atrakcyjnego pracodawcy pierwszego wyboru dla nowych kandydatek i kandydatów. Stąd potrzeba stworzenia odpowiadającej na dzisiejsze potrzeby parasolowej strategii komunikacji, która ułatwi pozyskiwanie i utrzymanie talentów nie tylko w centrali, ale też w intensywnie rozwijających się zespołach sprzedażowych niemal w całej Europie. 

- Mocno wsłuchaliśmy się w głosy naszych pracowników i partnerów – ich potrzeby i oczekiwania. Jesteśmy różnorodni, stanowimy unikatową mieszankę kompetencji, osobowości i charakterów, a naszą największą siłą pozostaje zespół. Wśród nas są liderzy, którzy współtworzyli LPP na początku jej biznesowej drogi i osoby stawiające dopiero pierwsze zawodowe kroki. Niewątpliwą siłą tej organizacji jest otwartość i tolerancja, ambicja i ciekawość świata. Staraliśmy się to wkomponować w filary wdrażanej właśnie strategii employer brandingowej - podkreśla Sławomir Ronkowski, dyrektor komunikacji wizerunkowej i relacji z otoczeniem społecznym LPP. 

Zobacz: dodatek “Nowoczesny employer branding”

Przybliżyć pracę w firmie 

Głównym bohaterem i początkiem opowieści o LPP jest produkt, jednak - co podkreśla spółka - sercem i siłą są ludzie. W samej centrali zatrudnionych jest ponad 3 tys. osób, ale w Polsce i na świecie firma tworzy ponad 43 tys. miejsc pracy, również poprzez rozbudowaną infrastrukturę logistyczną i sieć blisko 2500 sklepów. 

- Razem budujemy markę pracodawcy. To pierwsza, tak kompleksowa w naszej historii, strategia employer brandingowa, która jest efektem wspólnej pracy zespołów HR, działów przygotowania produktu, ominichannel, ale też retail i logistyki. Uspójniona komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna, dopasowanie naszej internetowej strony karierowej oraz mediów społecznościowych do nowej narracji ma jeszcze lepiej przybliżyć pracę w naszej firmie i odpowiedzieć na potrzeby kandydatów - komentuje Katarzyna Rachwalska-Gröning, liderka zespołu ds. employer brandingu w LPP. 

Twórcom strategii employer brandingowej LPP zależało na stworzeniu przejrzystego i spójnego z perspektywą pracowników przekazu. Dlatego grupa zdecydowała się dotrzeć do konkretnych wyróżników LPP widzianych oczami jej pracowników. W tym celu zdecydowano się na organizację rozbudowanych warsztatów strategicznych i badań ilościowych oraz jakościowych przeprowadzonych z zespołami oraz otoczeniem biznesowym. W rezultacie stworzono hasło uzupełniające nazwę marki „Przyciągamy produktami. Inspirujemy ludźmi”. W komunikacji strategii postawiono na autentyczność, stąd obecność pracowników firmy w spocie reklamowym w miejscu ich codziennej pracy i towarzyszące narracji inisighty skorelowane z charakterem wykonywanych w firmie zadań. 

Kampania przedstawia firmę jako atrakcyjnego pracodawcę, który umożliwia pracownikom zdobywanie nowych czy pogłębianie obecnych kompetencji zawodowych. Pokazuje ją jako miejsce otwarte na różnorodność, w którym można liczyć zarówno na stabilne zatrudnienie, jak i wsparcie liderów w rozwoju zawodowym.

 

 

Dołącz do dyskusji: LPP ma nową strategię employer brandingową

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
RASP
co z Reserved Home? Zamykają??
odpowiedź
User
Kandydat
Skrajnie nieprofesjonalne HR-y w Gdańsku.
odpowiedź