Karol Okrasa w Dwójce wygrywa z konkurencją
Program „Smaki czasu z Karolem Okrasą”, nadawany w TVP 2 w soboty o 12.15, po czterech odcinkach gromadzi średnio 910 tys. widzów, czyli więcej niż oglądało Dwójkę w tym paśmie rok temu. W czasie emisji magazynu stacja wygrywa też ze swoimi głównymi konkurentami.
Z danych Nielsen Audience Measurement (dawniej AGB NMR) dla Wirtualnemedia.pl wynika, że udział TVP 2 w grupie 4+ w czasie nadawania programu wynosi 14,94 proc., co jest wyższym wynikiem od osiąganych przez pozostałe główne kanały. Zajmujący drugie miejsce w tym czasie TVN ma 13,89 proc. udziału i emituje „Na Wspólnej” oraz program „Szymona Majewski Show”. Dalej plasują się: Polsat (10,18 proc., m.in. filmy i Polsat Warsaw Open) oraz TVP 1 (6,85 proc.; m.in. „Hurtownia książek” i Supermodelki”). Udział Dwójki w grupie komercyjnej 16-49 wynosi natomiast 12,81 proc.
Rok temu w paśmie emisji magazynu TVP 2 gromadziła mniej widzów, bo 660 tys., a udział kanału kształtował się na poziomie 13,09 proc. w 4+ i 11,06 proc. w 16-49.
Dane telemetryczne pokazują, że „Smaki czasu z Karolem Okrasą” oglądają głównie kobiety, widzowie w średnim wieku i starsi, mieszkańcy małych i największych miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.
W każdym odcinku magazynu Karol Okrasa wraz z zaproszonymi gośćmi przygotowuje kilka dań. Nawiązują one do smaków, które gotujący znają z dzieciństwa, rodzinnego regionu czy podróży. W programie przedstawiane są też zasady żywienia i dietetyki.
Widownia programu odcinek po odcinku
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Data | AMR | SHR % | SHR % |
01-05-2010 | 1 244 557 | 15,83% | 12,70% |
08-05-2010 | 724 172 | 14,09% | 12,90% |
15-05-2010 | 823 927 | 13,43% | 10,36% |
22-05-2010 | 830 587 | 16,20% | 15,76% |
średnia | 907 391 | 14,94% | 12,81% |
Oglądalność konkurencji w czasie emisji magazynu
Wszyscy 4+ | ||
Stacja | AMR | SHR % |
TVP 2 – Smaki czasu z Karolem Okrasą | 907 391 | 14,94% |
TVN | 843 407 | 13,89% |
Polsat | 617 823 | 10,18% |
TVP 1 | 416 054 | 6,85% |
Profil widowni programu
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 58,37% | 113 |
Kobiety | 51,51% | 112 | |
Wiek | 4-9 | 43,30% | 174 |
10-15 | 41,63% | 86 | |
16 - 19 | 36,86% | 95 | |
20 - 24 | 35,36% | 181 | |
25 - 29 | 33,43% | 113 | |
30 - 34 | 25,28% | 105 | |
35 - 39 | 24,90% | 122 | |
40 - 44 | 18,23% | 90 | |
45 - 49 | 18,05% | 55 | |
50 - 54 | 15,93% | 110 | |
55 - 59 | 12,21% | 148 | |
60+ | 9,49% | 125 | |
Wlk. miasta | Wieś | 8,98% | 79 |
< 50 tys. | 8,02% | 113 | |
50-100 tys. | 7,22% | 102 | |
100-200 tys. | 7,18% | 84 | |
> 200 tys. | 6,08% | 47 | |
Zawód | Top management | 5,94% | 73 |
Pracownicy średniego szczebla | 5,78% | 90 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 5,78% | 72 | |
Emeryci | 4,49% | 58 | |
Inni | 4,26% | 48 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 3,38% | 48 |
Średnie | 2,92% | 36 | |
Wyższe | 2,72% | 47 | |
Inne | 2,70% | 45 |
Dołącz do dyskusji: Karol Okrasa w Dwójce wygrywa z konkurencją