Kampania społeczna "Zwolnij. Szkoda Życia"
Pomysłodawcą akcji Zwolnij. Szkoda Życia jest dziennikarz telewizji publicznej Tomasz Kammel.
"Zwolnij. Szkoda Życia" to ogólnopolska kampania społeczna skierowana do kierowców, organizowana przez Program 1 TVP oraz Stowarzyszenie Misie Ratują Dzieci. Przedsięwzięciu towarzyszy kampania reklamowa oraz działania PR, które prowadzi Agencja Sparrow.
Pomysłodawcą akcji Zwolnij. Szkoda Życia jest dziennikarz telewizji publicznej Tomasz Kammel. Po raz kolejny użyczył on również swojego wizerunku do promocji akcji.
Od listopada 2004 roku w telewizji publicznej emitowane są dwa 35 - sekundowe spoty pokazujące w symboliczny sposób konsekwencje wypadków z udziałem dzieci. Drugi etap akcji - kampania billboardowa - rozpocznie się w lutym 2005 roku, w okresie ferii zimowych, które zawsze wiążą się ze wzmożonym ruchem i z ciężkimi warunkami na drodze. Na trasach wylotowych z większych miast Polski umieszczonych zostanie 200 billboardów AMS i 20 billboardów JetLine z plakatami zawierającymi przesłanie akcji. Dodatkowo reklamy te ukażą się na łamach Gazety Wyborczej oraz jej dodatków Metro i Wysokie Obroty oraz miesięcznikach Trucker (magazyn motoryzacyjny) i Jedź Bezpiecznie.
Celem akcji jest zwiększenie wrażliwości użytkowników dróg na podstawowe zasady bezpieczeństwa, których nieprzestrzeganie naraża pieszych - zwłaszcza dzieci na poważne konsekwencje utraty zdrowia czy nawet życia.
Współorganizatorem kampanii jest Stowarzyszenie Misie Ratują Dzieci, organizacja humanitarna, powołana do niesienia pomocy ofiarom wypadków, a w szczególności dzieciom. Stowarzyszenie, oprócz akcji Zwolnij. Szkoda Życia realizuje takie projekty jak Akademia Misia Ratownika czy Dom Misia Ratownika.
W Polsce dochodzi do ok. 52 000 wypadków rocznie, w których rannych zostaje 64 000 osób, a życie traci 6 000. Dzieci uczestniczą w 12 000 wypadków rocznie - rannych zostaje 11 000 najmłodszych, a ginie ponad 400 z nich.
Dołącz do dyskusji: Kampania społeczna "Zwolnij. Szkoda Życia"