Jak wygrać z Internetem?
Koncern Universal Music kupił wytwórnię Dreamworks Records, aby ratować przemysł muzyczny przed rujnującym wpływem Internetu i obniżającej się sprzedaży.
Studio Dreamworks, w którym nagrywają takie gwiazdy, jak Nelly Furtado i Papa Roach, zostało najprawdopodobniej sprzedane za 100 milionów dolarów, chociaż na razie żadna z firm nie zdradziła szczegółów transakcji.
W ubiegłym tygodniu drugi co do wielkości koncern muzyczny Sony Music ogłosił plany połączenia z wytwórnią BMG, a o kolejnej możliwej fuzji rozmawiają również wytwórnie EMI i Warner Music.
"Jesteśmy bardzo zadowoleni z kupna Dreamworks Records" - mówi prezes Universalu Doug Morris. "To studio zgromadziło imponującą ekipę gwiazd ze złotymi i platynowymi albumami na koncie oraz całą grupę debiutantów, którzy w przyszłości z pewnością odniosą sukces" - dodaje. "Mimo trudności, z jakimi walczy dziś przemysł muzyczny, Universal pozyskał znakomitego partnera, który gwarantuje naszym artystom jak najlepszą przyszłość" - uważa Mo Ostin z Dreamworks Records.
Dołącz do dyskusji: Jak wygrać z Internetem?