SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Koniec Goldenline. Jak Agora tłumaczy to użytkownikom?

Należący do Agory serwis rekrutacyjno-społecznościowy Goldenline z końcem listopada zniknie z internetu. Zarządzająca nim spółka wiosną br. została postawiona w stan likwidacji. Dekadę temu Agora zapłaciła za Goldenline ok. 20 mln zł.

Strona główna GoldenlineStrona główna Goldenline

We wtorek na Goldenline wyłączono opcję zakładania nowych kont, a od czwartku nie będzie można publikować nowych ogłoszeń i treści.

Cała platforma zniknie z internetu 30 listopada. - Pomimo naszych starań, dynamicznie zmieniające się warunki rynkowe doprowadziły do podjęcia decyzji o likwidacji Serwisu - przekazano w komunikacie dla użytkowników.

Zaznaczono, że wraz z zamknięciem witryny usunięte zostaną konta użytkowników, profile pracodawców, wpisy na forum oraz wszystkie inne zamieszczone tam treści. - W przypadku chęci zachowania ważnych dla Państwa danych, uprzejmie prosimy o zalogowanie się do swoich kont i skopiowanie ich. Dane z Państwa profilu można skopiować przy pomocy przycisku „Pobierz CV” dostępnego na Państwa profilu po zalogowaniu się. Na utrwalenie danych mają Państwo czas do 30 listopada 2024 roku - opisano.

CZYTAJ TEŻ: Spółka Agory sprzedaje udziały we franczyzobiorcy Pasibusa

Cięcia w Goldenline po wybuchu epidemii

Jak już informowaliśmy, z końcem kwietnia 2024 r. spółka Goldenline została postawiona w stan likwidacji. Na początku stycznia 100 proc. jej udziałów spółka HRlink sprzedała spółce Wyborcza, która w ramach reorganizacji grupy Agora z początkiem kwietnia przejęła wydawanie „Gazety Wyborczej” i czasopism Agory. W połowie lutego z zarządu Goldenline odwołany został Arkadiusz Kuchto, a jego miejsce zajęli Joanna Kwas i Mateusz Nowak.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Skalę działalności Goldenline mocno ograniczono wiosną 2020 roku, po tym jak Agora ogłosiła zamiar przeprowadzenia zwolnień grupowych w zespole platformy. Ostatecznie zdecydowano się na program dobrowolnych odejść, w ramach którego ze spółką pożegnało się 26 osób, 80 proc. jej pracowników.

Jesieną 2020 roku Goldenline przeniesiono do struktur HRlink. Natomiast w styczniu br. Agora sprzedała 80 proc. udziałów HRlink spółce zależnej Grupy Pracuj. Cena wyniosła 6,2 mln zł. Transakcja nie obejmowała Goldenline, które należąło już wówczas do spółki Wyborcza.

W ub.r. spółka Goldenline przy 1,47 mln zł przychodów miała 369 tys. zł straty netto, a rok wcześniej zanotowała 2 mln zł wpływów i 1,05 mln zł straty netto. W 2021 roku przy 1,77 mln zł wpływów zarobiła na czysto 78 tys. zł, a w 2020 roku miała 2,56 mln zł wpływów i 990 tys. zł straty netto.

Agora zapłaciła 20 mln zł za Goldenline

Agora pierwszy raz zainwestowała w Goldenline pod koniec 2011 roku. Za 36 proc. udziałów spółki zapłaciła 11,52 mln zł. Na początku 2016 roku przejęła dalsze 53 proc. walorów za 8,48 mln zł.

- Zdecydowaliśmy się na zwiększenie naszego zaangażowania w GoldenLine, gdyż rozwiązania proponowane przez tę spółkę to doskonałe uzupełnienie oferty serwisu Gazetapraca.pl. Z jednej strony dajemy użytkownikom możliwość przeglądania rozbudowanej bazy ofert pracy i profili pracodawców, a z drugiej - umożliwimy rekruterom dostęp do największej wyszukiwarki kandydatów aktywnie i pasywnie poszukujących pracy, a także narzędzi marketingowych oraz z zakresu employer brandingu - uzasadniał wówczas Paweł Wujec, dyrektor segmentu internetowego w Agorze.

Wówczas popularność i wyniki biznesowe Goldenline były wielokrotnie wyższe niż w ostatnich latach. W 2016 roku platforma wypracowała 20,56 mln zł przychodów i 1,47 mln zł zysku netto, rok później przy 18,53 mln zł wpływów zarobiła na czysto 468 tys. zł. W 2018 roku była już na minusie, notując 611 tys. zł straty netto przy 14,34 mln zł przychodów. Prawdziwe tąpnięcie nastąpiło w 2019 roku: spółka przy 6,95 mln zł wpływów miała 5,44 mln zł straty netto.

W latach 2012-2014 Goldenline miesięcznie odwiedzało ok. 2 mln internautów, podczas gdy Linkedin dopiero w drugiej połowie 2014 roku na dobre przekroczył pułap miliona polskich użytkowników. Przy czym w kolejnych latach amerykański serwis notował dalsze wzrosty i od dawna jest już w dziesiątce najpopularniejszych platform społecznościowych w Polsce. Jak niedawno opisywaliśmy, w sierpniu 2024 roku przyciągnął u nas 4,14 mln internautów, każdego średnio na 14 minut i 34 sekundy (wszystkie dane są z badania Mediapanel).

Dołącz do dyskusji: Koniec Goldenline. Jak Agora tłumaczy to użytkownikom?

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mocz na śniegu
Ten serwis od dawna miał layout wyglądający jak mocz na śniegu.
odpowiedź
User
himils
A mógł być jednorożcem.
odpowiedź
User
Johnny
Niech kupią grono.net. Taki nowy portal
odpowiedź