Gemius zbada izraelski rynek internetowy
Firma badawcza Gemius wygrała przetarg na pomiar oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Izraelu.
We współpracy z izraelskimi partnerami Erez Bahat & Market Watch Institute Gemius przeprowadzi badanie gemiusAudience realizowane w Polsce pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.
Do przetargu rozpisanego przez Stowarzyszenie Agencji Reklamowych oraz największych izraelskich wydawców stanęły cztery firmy: comScore Inc., TNS, Nielsen/Netratings oraz Gemius. Dwie ostatnie zakwalifikowały się do drugiego etapu konkursu, eliminując z walki o izraelski rynek internetowy dotychczasowego dostarczyciela danych - TNS. 25 grudnia 2007 roku komisja podjęła decyzję o zwycięstwie Gemius.
- Powodem do dumy jest przede wszystkim fakt, że członkowie komisji przetargowej docenili unikatowość stosowanej przez Gemius metodologii, zwłaszcza w konfrontacji z tak renomowanymi agencjami badawczymi, jak comScore, TNS czy Nielsen - mówi Filip Pieczyński, dyrektor działu operacji międzynarodowych Gemius SA. Głównym celem stawianym przed Gemius na rynku izraelskim jest podniesienie wiarygodności pomiarów internetu uzyskiwanych, jak dotąd, poprzez prowadzenie wywiadów telefonicznych na temat odwiedzanych przez respondentów stron internetowych.
Wprowadzone na rynek izraelski badanie gemiusAudience opierać się będzie na dwóch typach pomiaru: user-centric i site-centric. Pomiar user-centric pozwoli uzyskać informacje o sposobie korzystania z witryn, serwisów i aplikacji internetowych przez użytkowników sieci. W tym celu wyselekcjonowana zostanie reprezentatywna grupa około 25 tysięcy panelistów - internautów, którzy zdecydowali się na uczestnictwo w badaniu. Drugim źródłem informacji będzie badanie typu site-centric, dostarczające informacji o ruchu generowanym na badanych witrynach.
Dołącz do dyskusji: Gemius zbada izraelski rynek internetowy