Gadu-Gadu na giełdę za 21 zł
Cena maksymalna w pierwotnej ofercie publicznej spółki Gadu-Gadu, właściciela komunikatora internetowego, została ustalona na 21 zł, co oznacza, że z emisji 3.708.611 akcji serii C spółka może pozyskać ok. 75,1 mln zł netto.
Zaś dotychczasowi akcjonariusze – 25,5 mln zł netto za sprzedaż 1.250.000 akcji istniejących serii A, podała spółka w prospekcie emisyjnym opublikowanym w poniedziałek.
„Przy założeniu, że w publicznej ofercie zostaną objęte wszystkie akcje serii C oraz zostaną sprzedane wszystkie akcje przeznaczone do sprzedaży przez Sprzedających, a także że cena emisyjna równa będzie cenie maksymalnej, tj. 21 zł za akcję, szacuje się że wpływy pieniężne netto wyniosą ok. 100,7 mln zł, z tego wpływy pieniężne netto emitenta ok. 75,1 mln zł, natomiast wpływy pieniężne netto wprowadzających ok. 25,5 mln zł” – podano w prospekcie.
Koszty oferty oszacowano na ok. 3,4 mln zł. Około 20,9% kosztów ponoszonych jest przez sprzedających, zaś około 79,1% – przez spółkę.
Gadu-Gadu podało w ub. tygodniu, że składanie deklaracji nabycia akcji potrwa od 30 stycznia do 1 lutego, natomiast zapisy na akcje od 2 do 12 lutego.
Oferującym akcji Gadu-Gadu jest Dom Maklerski IDMSA. Broker podawał wcześniej, że planowana wartość oferty Gadu-Gadu, wyniesie 50-100 mln zł.
W ramach transzy inwestorów instytucjonalnych do objęcia jest 2.800.000 akcji serii C oraz 625.000 akcji sprzedawanych, w tym 500.000 akcji należących do Warsaw Equity Holding Sp. z o.o. oraz 125.000 akcji należących do Łukasza Foltyna. W ramach Transzy Otwartej do objęcia jest 908.611 akcji serii C.
W ofercie przewidziana jest także pula dodatkowa, składająca się z 625.000 akcji, w tym 500.000 akcji należących do Warsaw Equity Holding Sp. z o.o. oraz 125.000 akcji należących do Łukasza Foltyna.
Środki pozyskane przez Gadu-Gadu zostaną wykorzystane na sfinansowanie inwestycji, z których największe to: przejęcia podmiotów z branży internetowej posiadających usługi lub treści uzupełniające ofertę spółki (do 39 mln zł) oraz inwestycja w świadczenie usług Wirtualnego Operatora Telefonii Komórkowej MVNO (do 21 mln zł).
Ponadto Gadu-Gadu chce przeznaczyć pozyskane środki m.in na sprzęt serwerowy i sieciowy do obsługi komunikatora (ok. 3 mln zł); na rozwój biznesowej wersji Gadu-Gadu (do 3 mln zł) oraz na ekspansję komunikatora na rynkach zagranicznych (do 4,5 mln zł).
Spólka chce też zainwestować w rozwój infrastruktury serwerowej do obsługi serwisów społecznościowych generacja gadu-gadu. pl i radia internetowego Gadu-Radio (3 mln zł) oraz rozwój infrastruktury do świadczenia usług telekomunikacyjnych opartych na technologii VoIP (1,5 mln zł).
Gadu-Gadu istnieje od 2000 roku i jest najpopularniejszym polskim komunikatorem internetowym. Firma posiada około 6 mln użytkowników. Głównym źródłem przychodów spółki jest emisja reklam. Firma rozwija również ofertę usług telekomunikacyjnych VoIP.
Właścicielami firmy są fundusz Warsaw Equity Holding (80%) oraz twórca komunikatora - Łukasz Foltyn (20%).
Dołącz do dyskusji: Gadu-Gadu na giełdę za 21 zł