G+J zamknie nierentowne tytuły
Bernd Kundrun, prezes grupy wydawniczej Gruner+Jahr, zapowiedział20-procentowe oszczędności wydatków związane z kryzysem na rynkureklamowym. W ramach cięć zamknięte mają zostać najmniej rentownetytuły prasowe wydawane przez koncern.
Bernd Kundrun, prezes grupy wydawniczej Gruner+Jahr zapowiedziałw liście do szefów spółek zależnych zamknięcie publikowanych przezkoncern tytułów przynoszących najmniejsze wpływy reklamowe. O 20proc. mają również zostać zmniejszone koszty podróży i imprezpracowniczych.
- Do tej pory nie było podobnie gwałtownego spowolnienia branżyreklamowej w tak krótkim czasie - uzasadnił Kundrun. - Jestempewien, że niedługo inne koncerny wydawnicze podejmą podobne kroki,a w dłuższej perspektywie dojdzie też do przejęć konsolidującychrynek - dodał.
Na razie Gruner+Jahr przeprowadzi przegląd 285 tytułów, którewydaje w 22 krajach. Ponieważ koncern prawie połowę zysków osiąga wojczystych dla siebie Niemczech, najwięcej spekulacji dotyczyzamknięcia czasopism publikowanych przez firmę właśnie w tym kraju.W niemieckiej prasie pojawiły się w takim kontekście tytuły "ParkAvenue", "Gesund Leben", "Emotion", "Healthy Living", "Essen &Trinken" i "Flora".
Dołącz do dyskusji: G+J zamknie nierentowne tytuły