Disney poszerzy internetową ofertę
Disney zamierza udostępnić swoje produkcje w internecie: filmy, seriale, gry. Wszystko na jednej stronie, po wykupieniu płatnego abonamentu - zapowiada prezes firmy, Robert Iger.
"Możliwość wykupienia abonamentu za dostęp do filmów i innych naszych produkcji w internecie to dla nas bardzo atrakcyjne rozwiązanie. Zamierzamy podjąć działania, aby powstał taki system" opowiadał na konferencji prasowej Iger.
Disney od pewnego czasu udostępnia swoje produkty za pośrednictwem iTunes, a także pobiera opłaty za korzystanie z ich strony Club Penguin. Jednak, jak przyznaje prezes, zdecydowanie więcej można zarobić na internautach, którzy szukają filmów i programów w bardzo wysokiej jakości. Wymienia, że konsument wydaje średnio 5 dolarów na godzinę w kinie, 75 centów na godzinę podczas czytania książki, gazety lub czasopisma, 50 centów na godzinę w trakcie oglądania kablówki i telewizji satelitarnej, ale tylko 25 centów podczas godzinnego surfowania w internecie.
"Można stworzyć znacznie więcej możliwości wydawania pieniędzy przez internet dla jego użytkowników" kontynuuje Iger. Przedsiębiorczego prezesa Disneya uważa się za jednego z pionierów mediów kreowanych przy dużym udziale widzów. To on był odpowiedzialny za powstanie na kanale ABC 20 lat temu programu "America's Funniest Home Videos". Iger żałuje, że nie pomyślał wtedy o tym, by podobny pomysł wykorzystać też w internecie. "Niestety, to nie ja wymyśliłem YouTube" przyznaje.
Szef Disneya przyznał także, że ma drobną obsesję na punkcie śledzenia zachowań ludzi w internecie i nie widzi w tym nic niestosownego. Żartuje, że o swoich córkach dowiedział się więcej nie w trakcie ich wychowywania, lecz z Facebooka.
Dołącz do dyskusji: Disney poszerzy internetową ofertę