Clear Channel we Włoszech
Clear Channel wygrał ekskluzywny przetarg na meble miejskie w Neapolu
Ławki, zegary, kosze na śmieci, kioski oraz punkty informacyjne - wszystko to już było w reklamie zewnętrznej. Tymczasem w Neapolu pojawił się zupełnie nowy pomysł wykorzystujący możliwości mebli miejskich. Na początku maja br. włoski oddział Clear Channel wygrał, wart 50 milionów Euro, przetarg na budowę funkcjonalnych nośników reklamowych w Neapolu, prezentując władzom miasta projekt pod nazwą "Meble miejskie dla Neapolu".
Twórcami projektu są dwaj sławni architekci i designerzy Mr. Paolo Casti oraz Atelier Mendini. Ich nowatorska, na skale europejską, propozycja łączy w sobie 4 funkcjonalności: ławki miejskiej, kompasu, barometru oraz powierzchni ekspozycyjnej przeznaczonej do celów reklamowych. Zaprojektowany nośnik przypomina kształtem kolumnę. Został opracowany specjalnie z myślą o przestrzeni nowoczesnego, europejskiego miasta zarówno pod względem technicznym (bieżące informacje o pogodzie, podświetlane panele reklamowe, solidna konstrukcja, wykorzystanie szlachetnych, nowoczesnych materiałów), jaki i wizualnym.
Neapol to pierwsze, włoskie miasto, w którym władze planują wdrożyć plan budowy mebli miejskich projektowanych na zamówienie, z uwzględnieniem specyfiki lokalnej architektury, kultury i oczekiwań samych mieszkańców. Celem tego ambitnego przedsięwzięcia jest wprowadzenie w przestrzeń miejską nowoczesnych form użytkowych, charakterystycznych dla danego miejsca, a przez to poprawienie wyglądu miast oraz wzrost ich znaczenie jako europejskich metropolii.
Polacy mają wyjątkową okazję poznać projekty jednego z autorów nowoczesnych konstrukcji miejskich dla Neapolu - ALESSANDRO MENDINI. Ekspozycję jego prac można oglądać w Muzeum Narodowym oraz Centrum Kultury i Sztuki "Stary Browar" w Poznaniu do 6 czerwca br. To pierwsza w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej wystawa tego uznanego artysty, światowej sławy architekta i projektanta.
Dołącz do dyskusji: Clear Channel we Włoszech