Brand24 po trzecim kwartale roku. Skokowy wzrost przychodów
Powtarzalne przychody (MRR) spółki Brand24, oferującej monitoring internetu, w trzecim kwartale roku wyniosły 726 tys. dolarów. To wzrost o 37 proc. rok do roku oraz o 12 proc. więcej niż w poprzednim kwartale.
Giełdowy Brand24 – globalny dostawca narzędzi i usług do monitorowania mediów – kolejny kwartał z rzędu odnotował ponad 30-procentowy skok powtarzalnych przychodów względem analogicznych okresów zeszłego roku. W trzecim kwartale tego roku MRR wyniósł 726 tys. dolarów (+37 proc. r/r), czyli ok. 2,9 mln zł. Trend wzrostowy trwa już 11 kwartałów – podkreślono w komunikacie.
Wsakźnik ARPU (średni przychód na klienta) – zwiększył się przez ostatnie 12 miesięcy o jedną trzecią do 185 dol.. ARPU na nowych klientach wzrosło o 26 proc. rok do roku i wyniosło w trzecim kwartale 227 dolarów (901 zł).
Zobacz: Brand24 urósł o jedną piątą. Kosztowne szukanie inwestora
Sadowski: nowe cenniki dla polskich klientów
- Utrzymanie dużej dynamiki przychodów to dla nas obecnie kluczowy cel strategiczny. Nasze produkty mają już teraz jakość często wyższą niż oferowane przez konkurencję na świecie. Wciąż je również udoskonalamy, kształtując je zgodnie z oczekiwaniami klientów korporacyjnych i rozwojem dostępnych rozwiązań. Pozwala nam to sprzedawać abonamenty w wyższych cenach większym i bardziej wymagającym klientom, wciąż pozostając bardzo konkurencyjni na rynku - mówi Michał Sadowski, prezes Brand24. – Warto też dodać, że w ostatnich miesiącach nowymi cennikami objęliśmy polskich klientów, aby zmonetyzować rozwój produkty również w kraju - dodaje.
Prezes spółki zaznacza, że w aplikacji Brand24 wdrażanych jest wiele nowych rozwiązań AI
– Testujemy obecnie między innymi asystenta AI, który znacznie upraszcza i przyspiesza analizę danych dotyczących klienta i jego konkurencji. Użytkownik de facto otrzymuje gotowe odpowiedzi, wnioski i rekomendacje dalszych działań w atrakcyjnej wizualnie formie. Jesteśmy przekonani to będzie to prawdziwy game-changer, który da nam zauważalną przewagę nad konkurencją – dodaje Michał Sadowski.
Pod koniec kwietnia Brand24 podał, że 47 proc. jego akcji przejęła amerykański koncern marketingowy Semrush, do którego od czterech lat należy Prowly. Miesiąc później Semrush ogłosił wezwanie do sprzedaży pozostałych walorów Brand24, a po tym jak grupa akcjonariuszy uznała proponowaną cenę za zbyt niską, podwyższył ją z 45,5 do 47 zł.
Dołącz do dyskusji: Brand24 po trzecim kwartale roku. Skokowy wzrost przychodów