Marki podejmują #10yearschallenge
Od kilku tygodni w mediach społecznościowych (głównie na Instagramie) trwa wyzwanie #10yearschallenge, w którym użytkownicy porównują swoje zdjęcia sprzed dekady z obecnymi. W akcję angażują się także marki komercyjne, influencerzy czy organizacje pozarządowe.
Zabawa #10yearschallenge polega na wrzuceniu do sieci dwóch swoich zdjęć - jednego aktualnego i jednego sprzed dziesięciu lat. Akcja angażuje wielu użytkowników na całym świecie, na Instagramie z tym hasztagiem zamieszczono już ponad 3 miliony zdjęć. Do wyzwania chętnie przyłączają się także gwiazdy i influencerzy.
W #10yearschallenge wzięła udział m.in. Reese Witherspoon, Tyra Banks, Nicki Minaj, Eva Longoria i Jennifer Lopez. Z polskich gwiazd, zdjęcia z przeszłości pokazały Edyta Górniak, Anna Lewandowska, Julia Kuczyńska czy Weronika Rosati.
Marki zaangażowane w #10yearschallenge
W zabawie chętnie biorą tez udział firmy komercyjne. Pod hasztagiem #10yearschallenge chwalą się na przykład, jak w ciągu dekady udało im się ulepszyć swoje produkty. Tak zrobiły np. Huawei, MAC Cosmetics czy Xbox. Inne podeszły do wyzwania humorystycznie - jak Durex.
Inne z kolei chcą pokazać, że jakość ich produktów jest niezmiennie, na wysokim poziomie, jak Lego czy Dr. Peper.
Nie brakuje również takich postów, które przy okazji rozrywkowego charakteru wyzwania, przypominają o ważnych społecznie kwestiach. Organizacja Eco4planet pokazała na przykład, jak na niekorzyść zmieniła się nasza planeta. Post zwraca uwagę na rosnąca zanieczyszczenie oceanów plastikiem.
Piłkarz Mesut Özil, Greenpeace i WWF w swoich #10yearschallenge uczulają na zmiany klimatu.
The only #10YearChallenge we should care about 🙏🏼🌍 #M1Ö pic.twitter.com/S8hU7gNgZJ
— Mesut Özil (@MesutOzil1088) 17 stycznia 2019
Arctic 100 years ago vs Today.
This is the truth about the #10YearChallenge. RT if you agree. #climatechange
(Images courtesy of Christian Åslund and The Norwegian Polar Institute) pic.twitter.com/TrnpbgPUOt
— Greenpeace (@Greenpeace) 17 stycznia 2019
Siła social media
- #10YearsChallange to nic innego jak kolejny trend. To wznosząca się fala, na której po prostu dobrze być. W Internecie lubimy takie zabawy, a już na pewno nie chcemy odstawać od innych. Im szybciej znajdziemy się na takiej fali, tym dłużej poserfujemy - ocenia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Wojciech Kardyś, współwłaściciel agencji Good For You. - Dlatego w niektórych agencjach są dedykowane osoby, które mają za zadanie wyłapywanie trendów i które potem można wykorzystać do celów marketingowych. To jest bardzo ważne, ponieważ dzięki takim #10YearsChallange można wielokrotnie zwiększyć zaangażowanie w swoich social mediach. Im szybciej, tym więcej udostępnień i komentarzy - dodaje ekspert.
Dołącz do dyskusji: Marki podejmują #10yearschallenge
Normalny człowiek czuje mały wewnętrzny rzyg i idzie dalej :)